اختلاف آمریکا و چین به درگیری لفظی رسید

کدخبر: ۳۴۵۸۳۲
اقتصاد نیوز: وزیر امور خارجه آمریکا دوباره چین را هدف حمله لفظی خود قرار داد.
اختلاف آمریکا و چین به درگیری لفظی رسید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر:  «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه نیز در تلاش برای جلب نظر رأی دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در کشورش در پیام‌هایی توئیتری بار دیگر چین را هدف حملات لفظی خود قرار داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: آمریکا و ملت‌های اروپا درباره واقعیت نقش چین به عنوان یک رژیم استبدادی فزاینده و پیامدهای آن بر جوامع آزاد هشیار شده‌اند. سرپوش گذاشتن حزب کمونیست چین بر شیوع ویروس کرونا از ووهان که به کشته شدن هزاران نفر منجر شد، به هشیاری ما شتاب بخشید.

«مایک پمپئو» در ادامه اضافه کرد: آمریکا و شرکای اروپایی ما باید با یکدیگر همکاری کنند تا هشیاری فراآتلانتیکی درباره چالش چین ادامه پیدا کند که این کار به نفع حفظ جوامع آزاد ما، موفقیتمان و آینده‌مان است.

گفتنی است، کاخ سفید در تلاش برای جبران بی کفایتی‌های خود در عرصه سیاست داخلی و خارجی کشورش آن هم در آستانه انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ تلاش کرد چین را مسبب همه گیری ویروس کرونا جلوه بدهد؛ اقدامی که با گزارش نهادهای مرتبط از جمله سازمان جهانی بهداشت به شکست منتهی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید