پاسخ وزارت خارجه به انتقاد احمدی‌نژاد از قرارداد 25 ساله با چین

کدخبر: ۳۴۵۹۴۲
سخنگوی وزارت امور خارجه به ابهامات مطرح شده در خصوص قرارداد 25 ساله با چین پاسخ داد.
پاسخ وزارت خارجه به انتقاد احمدی‌نژاد از قرارداد 25 ساله با چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران  با اشاره به پیش نویس برنامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین که اخیرا در هیئت دولت به تصویب رسید بیان کرد: این موضوع جدید نیست، در سفری که رئیس جمهور چین به ایران داشت توافق شد، همکاری‌های دو کشور جامع و راهبردی است و سندی هم امضا شد یکی از بند‌های سند اعلام می‌کرد که باید دو کشور یک سند جامع راهبردی برای همکاری‌های خود در همه زمینه‌ها داشته باشند.

او ادامه داد: در سفر سال گذشته وزیر امور خارجه به پکن، پیش نویس این سند به اطلاع مقامات چینی رسید و بررسی‌ها انجام و چند بار تبادل شد و اخیرا در داخل کشور پیش نویس آن به تصویب رسید.

موسوی تاکید: همه گمانه زنی در این خصوص را رد می‌کنم، هیچ کدام از مفادی که در رسانه‌ها و افراد مطرح شده واقعیت ندارد؛ براساس نگاه راهبردی با کشور‌های دوست و نزدیک تلاش داریم رابطه را درازمدت تعریف کنیم و با بقیه کشور‌ها که با ما دارای روابط دوستانه و حسنه هستند براساس احترام و منافع متقابل آماده‌ایم چنین سند‌هایی را امضا کنیم و با برخی در حال مذاکره در این زمینه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: احساس می‌کنم سند جوری است که در آینده بتوان آن را کامل منتشر کرد، ابعاد مختلف همکاری‌های سیاسی و به ویژه اقتصادی در این سند است و اگر در دولت‌های دو کشور این سند نهایی شود می‌توان آن را منتشر کرد و هیچ چیز ابهام آمیزی ندارد.

او افزود: همکاری‌های راهبردی ایران و چین دشمنانی داشته باشد که دست به فضاسازی و تخریب این روابط بزنند. این سند افتخارآمیز و به نفع منافع دو کشور است و وقتی منتشر شد همه متوجه جزییات آن خواهند شد.

این در حالی است که دیروز، محمود احمدی‌نژاد از این قرارداد به شدت انتقاد کرده بود.(جزئیات بیشتر)

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید