درخواست اسرائیل از آمریکا درباره ایران

کدخبر: ۳۴۵۹۵۴
اقتصادنیوز؛ نخست‌وزیر و نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل در بیانیه‌‌های جداگانه، خواستار تبعیت کشورهای مختلف از آمریکا برای تحریم تهران و همچنین تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت شدند.
درخواست اسرائیل از آمریکا درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در ادامه پیروی متحدان آمریکا از سیاست ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» موسوم به «کارزار فشار حداکثری»، مقام‌های رژیم اسرائیل نیز خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران شدند.

به نوشته وبگاه عروتص‌شوع، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با تقدیر مجدد از اقدام ترامپ در خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد این توافق «کاری بیهوده» بود.

نتانیاهو طی سخنرانی در نشست ویدئوکنفرانسی سازمان آمریکایی «مسیحیان متحد برای اسرائیل»، با بیان اینکه تل‌آویو تا کنون دوستی بهتر از ترامپ در واشنگتن نداشته، گفت: «امنیت اسرائیل با تصمیم جسورانه ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای خطرناک با ایران، به شدت تقویت شد».

بر این اساس، وی با درخواست از دیگر کشورها برای اعمال تحریم بر تهران، مدعی شد: «ما مصمم هستیم این رژیم را که وعده داده تنها دولت یهودی را [از صفحه روزگار] محو کند، از ساخت تسلیحات اتمی باز داریم. زمان آن است که کشورهای مسئولیت‌پذیر به آمریکا پیوسته و ایران را تحریم کنند».

عروتص‌شوع همچنین نوشت که «دنی دانون» نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل با طرح ادعاهای ساختگی علیه ایران، مدعی شد که انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت بسیار خطرناک است.

دانون با متهم کردن ایران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، از این شورا و کشورهای مختلف خواست تا با استفاده از تمام اهرم‌های خود، تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کنند.

هفته قبل بود که شورای حکام آژانس اتمی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی توسط سه کشور آلمان، فرانسه، انگلیس را به عنوان اولین قطعنامه ضد ایرانی از سال ۲۰۱۲ را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس، تصویب کرد.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل طی روزهای گذشته، ضمن متهم کردن تهران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱، پیش‌نویس طرحی را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است. تحلیلگران بر این باورند که دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید