بازگشت محدودیت‌های کرونایی به خراسان شمالی

کدخبر: ۳۴۶۰۸۷
اقتصادنیوز: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: میزان پایبندی شهروندان استان به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به ۲۰ درصد رسیده که نگران کننده است و ناگزیر به اعمال اقدامات سختگیرانه هستیم.
بازگشت محدودیت‌های کرونایی به خراسان شمالی

به گزارش اقصتادنیوز به نقل از ایرنا: 

ولی الله حیاتی، دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان با ابراز تاسف از بی‌اعتنایی شهروندان استان نسبت به مسائل بهداشتی گفت: بر این اساس برای مدیریت استان چاره ای جز بازگرداندن برخی محدودیت ها و اقدامات سختگیرانه به منظور کاهش میزان شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان باقی نمانده است.

وی افزود: جای تاسف دارد که فعالان صنفی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، حوزه حمل و نقل درون و برون‌شهری در این خصوص دریت رفتار نمی کنند و در باغ ها، تفرجگاهها و نیز نواحی روستایی رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت نمی گیرد.  

حیاتی با بیان اینکه مردم در ابتدا بسیار خوب عمل کردند اما به تدریج از حساسیت آنان نسبت به رعایت مسائل بهداشتی کاسته شد، گفت: با توجه به بی تفاوتی اقشار مختلف شهروندان استان به رعایت پروتکل های بهداشتی، چاره ای جز این نمانده است که برخی محدودیت ها از هفته آینده مجددا به اجرا گذاشته شود که این موارد به دستگاه های مختلف استان ابلاغ و بر اساس آن رفتار خواهد شد.  

استان در تامین نیازهای بهداشتی موفق عمل کرد

معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به مدیریت موفق استان در حوزه تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان گفت: پس از شیوع کرونا استان در تامین اقلامی چون ماسک، دستکش، الکل و مواد ضدعفونی کننده مشکل داشت اما با مدیریت مناسبی که صورت گرفت اکنون نه تنها نیاز خود را تامین می کند بلکه بخشی از تولیدات استان از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده به دیگر استانها ارسال می شود.

ایجاد یاس در مردم خدمت به دشمن است

حیاتی با تاکید بر لزوم بیان خدمات دولت و ارکان نظام به مردم گفت: خدمات دولت به عنوان خدمات و برکات نظام باید به درستی و با شفافیت به مردم منعکس شود تا آنان نسبت به کارآمدی نظام دلگرم شوند و هرکس در این شرایط به ایجاد یاس در دل مردم دامن بزند، آب به آسیب دشمن ریخته است.

 رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی، نقش رسانه ها را در مقطع کنونی بسیار حیاتی و حساس خواند و اظهار داشت: کسانی که در انعکاس خدمات ارزنده دولت و نظام اسلامی، حال خودآگانه و یا ناخودآگاهانه کوتاهی کند، در خدمت دشمن بوده است و در واقع باید گفت که در مقابل انقلاب و نظام صف بندی کرده است.   

وی تاکید کرد: دولت، برآمده از آرای مردم و از ارکان نظام است و نباید به خدمات و عملکرد آن از منظر سیاسی و حزبی نگاه کرد. همه رسانه ها، خبرگزاری ها، روابط عمومی ها و فعالان فضای مجازی وظیفه دارند که خدمات و کارکردهای دولت را به خوبی پوشش داده و با انعکاس آن موجب افزایش رضایت مندی در مردم شوند.

فشار بر دولت دوازدهم بی‌سابقه است

حیاتی تاکید کرد: در هیچ مقطعی از دوران انقلاب، هیچ دولتی به اندازه دولت دوازدهم چنین زیر فشار نبوده است و این دولت اکنون با تمام توان و مجاهدانه دارد سخت ترین شرایط پس از انقلاب را مدیریت می کند و بر این اساس انتظار آن است که هر کس دل در گرو نظام و کشور دارد کمک کار دولت باشد.

وی افزود: دشمن در مقابل ما جبهه های جدیدی را گشوده است و غیرمنطقی و به دور از انصاف است که برخی در داخل، به جای حمایت و پشتیبانی از دولت، که اکنون در برابر همه این هجمه ها ایستاده است، به دنبال انشقاق، دودستگی و یا سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی باشند.   

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر وجود فضای نقد و اظهار نظر در استان گفت: فضا برای نقد منصفانه و اظهار نظر دلسوزانه باز است و مدیریت عالی دولت در استان نقدهای سازنده را به گوش جان می شنود اما اجازه نخواهیم داد که عده ای فضا را به سمت توهین، افترا و تشویش اذهان عمومی سوق دهند.

برپایی نمایشگاه مجازی خدمات دولت در استان

حیاتی بر لزوم برپایی نمایشگاه مجازی خدمات دولت در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت هایی که شیوع کرونا ایجاد کرده، طراحی و راه اندازی این نمایشگاه می تواند بخشی از خلاء موجود در حوزه اطلاع رسانی در شرایط کنونی را پر کرده و مردم را با خدمات دولت، نظام و انقلاب آشنا کند.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید