نیروهای بازداشت شده الحشدالشعبی عراق آزاد شدند

کدخبر: ۳۴۶۰۹۹
اقتصادنیوز: دبیر کل کتائب حزب الله عراق به دنبال آزادی عصر امروز نیروهای بازداشتی این گروه زیرمجموعه الحشد الشعبی تاکید کرد که سلاح مقاومت هرگز تحویل داده نمی‌شود.
نیروهای بازداشت شده الحشدالشعبی عراق آزاد شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس: دبیر کل کتائب حزب الله عراق از گروه‌های زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی در یک نامه‌ داخلی تاکید کرد که سلاح مقاومت یکی از اصول قانونی و مشروع دینی است.

شبکه «المیادین» به نقل از دبیر کل کتائب حزب الله آورده است: سلاح مقاومت هرگز تحویل داده نمی‌شود.

یکی از نیروهای کتائب حزب الله  هم که اخیرا توسط نیروهای مبارزه با تروریسم عراق بازداشت شده بودند، از دلیل آزادیشان در عصر امروز گفت.

او در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «قاضی به دلیل نبود ادله کافی، ما را آزاد کرد».

این عضو کتائب حزب الله عراق در شرح قضیه بازداشتشان تاکید کرد: ما به محض بازداشت به فرودگاه بغداد منتقل شدیم. »

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی فراکسیون «صادقون» شاخه سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عصر امروز از آزادی همه بازداشتی‌های کتائب حزب الله خبر داد.

الربیعی در توئیتر گفت:«ما به برادرانمان و طرفداران الحشد و مقاومت مژده می دهیم که برادرانتان در تیپ ۴۵ الحشد الشعبی که چند روز پیش بازداشت شدند پس از اثبات بطلان ادعاهای مخرب علیه آنها بر اساس اقدامات قانون و قضایی آزاد شدند».

گزارش شده است،  نیروهای مبارزه با تروریسم عراق پنجشنبه شب به تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» که نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در آن حضور دارند یورش بردند و تعدادی از مجاهدان الحشد را دستگیر کردند که البته افراد دستگیر شده نگهبانان مقر بودند و نیروهای اصلی در آن حضور نداشتند.

این اتفاق، از سوی مسؤولان الحشد الشعبی به شدت غیر قابل قبول بود به خصوص که می‌بایست این کار با دستور قضایی نه دستور نخست‌وزیر و توسط مرکز امنیت حشد الشعبی یا حداقل با هماهنگی او این اقدام صورت می‌پذیرفت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید