چگونه از امنیت آنلاین کودکان محافظت کنیم؟

کدخبر: ۳۴۶۲۶۴
​اقتصاد نیوز:محققان دانشگاه تگزاس در دالاس، ابزاری ایجاد کرده‌اند که از حریم خصوصی آنلاین کودکان محافظت می‌کند.
چگونه از امنیت آنلاین کودکان محافظت کنیم؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسکانیوز، کاناد باسو، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر اریک جانسون و نویسنده اصلی این تحقیق به همراه همکارانش در جاهای دیگر ابزاری را تهیه کرده اند که می تواند مشخص کند بازی اندرویدی یا سایر برنامه‌های تلفن همراه با قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) مطابقت دارد.

محققان ابزار COPPA خود را با بررسی فعالیت سخت افزاری در سطح سخت افزار معرفی و آزمایش کردند. این ابزار 99درصد دقیق بود. محققان به بهبود این فناوری ادامه می‌دهند و قصد دارند آن را بدون هزینه برای دانلود در دسترس قرار دهند.

باسو گفت: «بازی ها و برنامه های دیگر که COPPA را نقض می‌کنند خطرات حریم خصوصی را ایجاد می کنند که می تواند هویت و مکان کودک را تعیین کند.»

برنامه ها می توانند به اطلاعات شناسایی شخصی از جمله نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، مکان، ضبط های صوتی و تصویری و شناسه های منحصر به فرد برای دستگاه هایی مانند شناسه جهانی تجهیزات سیار (IMEI)، زیرلایه نظارت بر دسترسی به رسانه انتقال (MAC)، آدرس و شناسه تبلیغاتی اندروید دسترسی پیدا کنند.

تکنیک محققان به رجیستری مخصوص یک دستگاه، نوعی مکان ذخیره موقت داده ها در یک ریز‌پردازنده دست می یابد که جنبه های مختلف عملکرد ریز پردازنده را نظارت می کند. هر وقت یک برنامه داده ها را منتقل می‌کند، ردپایی را به جا می‌گذارد.

COPPA مستلزم این است که وب سایت ها و خدمات آنلاین کودکان رضایت والدین را قبل از جمع آوری اطلاعات شخصی از افراد جوان تر از 13 سال به‌دست آورند. با این حال، همانطور که تحقیقات نشان داد ، بسیاری از برنامه های محبوب با این امر مطابقت ندارند. باسو دریافت که بسیاری از بازی های محبوب به طور خاص برای کودکان خردسال، شناسه های اندروید کاربران، شناسه تبلیغات اندروید و توضیحات دستگاه را آشکار کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید