در واکنش به اجرای احتمالی طرح الحاق کرانه باختری؛

طرح دموکرات‌های کنگره علیه اسرائیل

کدخبر: ۳۴۶۴۰۶
اقتصادنیوز؛ سناتور «برنی سندرز» و «الکساندریا اوکازیو کورتز» نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا به همراه ده‌ها عضو دموکرات کنگره در نامه‌ای سرگشاده با اشاره به پیامدهای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خواستار تعلیق حمایت‌های نظامی و مالی به رژیم اسرائیل شدند.
طرح دموکرات‌های کنگره علیه اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ 

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، این نامه که لحن تندتری نسبت به نامه پیشین ۱۹۰ نماینده دموکرات کنگره دارد، می‌گوید اگر رژیم صهیونیستی طرح اشغال کرانه باختری را اجرا کرد، حمایت نظامی واشنگتن از تل‌آویو باید تعلیق یا محدود شود.

در این نامه نوشته شده است: «در صورت پیشبرد طرح الحاق توسط کابینه اسرائیل با رضایت این دولت (آمریکا)، ما در راستای به رسمیت نشناختن آن تلاش و همچنین مشروط کردن حمایت نظامی ۳،۸ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل تلاش خواهیم کرد».

بر این اساس، نویسندگان این نامه با بیان اینکه مالیت‌دهندگان آمریکایی از طرح اشغال کرانه باختری حمایت نمی‌کنند، تصریح کردند: «الحاق، حقوق انسانی مردم فلسطین را نقض می‌کند. مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید در هیچ مکانی باعث نقض حقوق بشر شوند و اسرائیل هم استثنا نیست».

سناتور «برنی سندرز» و «الکساندریا اوکازیو کورتز»

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (امروز) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود. این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اسرائیل می‌گوید احتمالا این طرح امروز اجرا نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید