یافته‌های پزشکی در ایتالیا نشان داد؛

40‌درصد مبتلایان کرونا بدون علائم

کدخبر: ۳۴۶۴۲۹
اقتصادنیوز؛ یافته های پزشکی نشان داد که بیش از ۴۰ درصد از مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ در یک شهر ایتالیا هیچ نشانه بیماری را نداشتند و نکته مهم تر اینکه کودکان در برابر بیماری بسیار مصون هستند.
40‌درصد مبتلایان کرونا بدون علائم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در شهر Vu Eugenio در منطقه ونتو  که نخستین فوتی کرونا در اروپا در آنجا به ثبت رسید ۴۰ درصد از مبلایان بدون نشانه های اصلی ویروس بودند.

کارشناسان تاکید کردند که عدم ظهور نشانه های ویروس در بسیاری از مبتلایان اهمیت بیشتر کردن تست ها برای شناسایی مبتلایان جدید را نشان می دهد تا جایکه باید این افراد قرنطینه شوند تا ویروس را به دیگران منتقل نکنند.

جمعیت شهر فئو اوگنیو در ایتالیا ۳۲۰۰ نفر است که نخستین قربانی ویروس کرونا در اروپا در این شهر به ثبت رسید.

مسئولان این شهر بعد از شناسایی کرونا بلافاصله آنها را به مدت دو هفته قرنطینه کردند. طبق اعلام اسکای نیوز تیم پزشکی مستقر در شهر ۸۵ درصد از ساکنان را مورد تست کرونا قرار داد. در ابتدای قرنطینه ۲.۳ درصد از شهر به ویروس مبتلا شدند این در حالی است که در پایان قرنطینه ۱.۲ درصد مبتلا وجود داشتند.

آنچه که باعث شگفتی تیم تحقیقی شد این بود که ۴۰ درصد از مبتلایان هیچ نشانه ای از ویروس مثل تب بالا، عطسه و یا سرفه را نداشتند.

این پژوهش که در مجله Nature منتشر شد، نشان می دهد که قرنطینه مبتلایان و بیشتر کردن تست های کرونا راهکاری موفق در این شهر ایتالیایی برای کنترل ویروس کرونا بود.

آندرینا کریستیانی محقق گروه پزشکی مولکولی در دانشگاه پادوا و گروه علوم زندگی در دانشگاه کالج امپریال در لندن فاش کرد که بیشتر کردن آزمایش ها برای افراد بدون علائم به مهار این بیماری و جلوگیری از کنترل آن کمک زیادی می کند.

او افزود: بیماری می تواند به صورت خاموش و از طریق بیمارانی که هیچ علائمی ندارند شیوع پیدا کند با این حال کنترل آن ممکن است.

در این پژوهش همچنین آمده است: قدرت انتقال ویروس در افرادی که هیچ علائمی ندارند با افرادی که علائم ویروس را دارند برابر است و این بدین معنا است که خطر انتقال ویروس در هر دو حالت بالا است.

طبق اعلام نتایج این پژوهش همه کودکانی که زیر ۱۰ سال هستند در این شهر ایتالیا مبتلا به ویروس نشده اند این درحالی است که آنها حتی با مبتلایان به ویروس هم در یک خانه زندگی کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید