فرانسه ترکیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

کدخبر: ۳۴۶۵۴۹
اقتصادنیوز: وزارت امورخارجه فرانسه در ادامه تنش‌های اخیر خود با ترکیه اعلام کرد که تحریم‌های جدید در مورد آنکارا قابل بررسی است.
فرانسه ترکیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا: "ژان ایو لو دریان" وزیر امورخارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت: وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) نشستی در مورد ترکیه برگزار خواهند کرد که در آن تحریم‌های جدید آنکارا می‌تواند در نظر گرفته شود.

لودریان افزود: بنا به درخواست ما، نشست وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در ۱۳ ژوئیه صرفاً در مورد مسئله ترکیه خواهد بود. 

وزیر امورخارجه فرانسه تاکید کرد: پیش از این به دلیل حفاری‌های ترکیه در منطقه اقتصادی قبرس اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده بود. اما ممکن است سایر تحریم‌ها نیز پیش بینی شود. 

در ادامه تنش‌های میان پاریس و آنکارا، فرانسه روز چهارشنبه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اطلاع داد که شرکت در یک عملیات دریایی در مدیترانه را در پی نتیجه تحقیقات درباره حادثه‌ای بین کشتی‌های فرانسوی و ترکیه‌ای، به‌حال تعلیق در می‌آورد. 

یک مقام وزارت نیروهای مسلح فرانسه با اعلام این خبر گفت که فرانسه در نامه‌ای به «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو چهار درخواست برای شفافیت نقش آفرینی در این عملیات از جمله مشارکت پاریس در ماموریت اتحادیه اروپا را که تقویت کننده تحریم تسلیحاتی این اتحادیه علیه لیبی است، مطرح کرده است. 

براساس گزارش رویترز، سایرمناسبات میان فرانسه و ترکیه در هفته‌های اخیر بر سر مساله لیبی، شمال سوریه و رزمایشی در شرق مدیترانه به تیرگی گرائیده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید