ضربه حیثیتی جدید دستگاه قضایی آمریکا به دونالد ترامپ

کدخبر: ۳۴۶۵۵۹
اقتصادنیوز: قاضی فدرال واشنگتن طی حکمی، دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در مورد ممنوعیت ورود مهاجران به این کشور را لغو کرد.
ضربه حیثیتی جدید دستگاه قضایی آمریکا به دونالد ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در راستای شکست سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، "تیموتی جی کلی" قاضی فدرال واشنگتن گفت: دولت نتوانسته تغییرات شتابزده ژوئیه (تیر) گذشته را بدون اطلاع یا اظهار نظر عمومی توجیه کند. 

به گفته قاضی واشنگتن؛ دولت ترامپ حکم ممنوعیت مهاجران به آمریکا را به طور غیرقانونی اعلام کرده و حتی نتوانسته با دور زدن قانون آیین دادرسی، جامعه را در توجیه اقدامات خود قانع کند. 

طبق قانون جدید دولت ترامپ برای اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی، پناهجویان برای ورود به مرزهای جنوبی آمریکا ابتدا باید در کشور دیگری درخواست پناهندگی کنند. 

قانون ترامپ که از سال ۲۰۱۹ به اجرا در آمد، با هدف جلوگیری از ورود مهاجران کشورهای السالوادور، هندوراس و گواتمالا به آمریکا از طریق مرزهای جنوبی اتخاذ شد. 

تصمیمات ترامپ علیه ورود مهاجران در حالی به اجرا در آمد که قانون مهاجرت و تابعیت ایالات متحده اجازه می‌دهد هر کسی که خود را به خاک آمریکا رسانده است در همانجا درخواست پناهندگی کند، به استثنای کسانی که سابقه کیفری دارند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید