ارتباط آلودگی هوا با مرگ شیرخواران

کدخبر: ۳۴۶۸۴۴
​اقتصاد نیوز:دانشمندان اعلام کردند که آلودگی هوا با مرگ و میر نوزادان همراه است.
ارتباط آلودگی هوا با مرگ شیرخواران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسکانیوز، مطالعه جدید انجام شده توسط محققان استنفورد نشان می دهد که افزایش آلودگی هوا با افزایش میزان مرگ و میر در بین نوزادان همراه است. این مقاله جدید و نتایج آن امروز در جدیدترین شماره ژورنال « Nature Sustainability» منتشر شد.

محققان اعلام کردند که گرد و غبار و تغییر در آب و هوا می تواند عامل افزایش مرگ و میر نوزادان در مناطق جغرافیایی خاص باشد و رفع این مشکلات می تواند به پایین آمدن میزان مرگ و میر نوزادان کمک کند. این تحقیق توسط بنیاد ملی علوم و بنیاد رابرت وود جانسون تأمین مالی شده است.

خطر مرگ و میر نوزادان از آلاینده های هوا

محققان توضیح دادند که کودکان زیر پنج سال به ویژه در برابر ذرات ریز هوا که در اثر آلودگی هوا ایجاد می شوند، آسیب پذیر هستند. این آلاینده های هوا و ذرات گرد و غبار به ظاهر نامرئی شناخته می شوند که باعث ایجاد طیف گسترده ای از مشکلات بهداشتی در کودکان می‌شوند. این مشکلات بهداشتی شامل وزن کم هنگام تولد و اختلال در رشد یا عقب ماندگی رشد در سال اول زندگی است. قرار گرفتن در معرض آلاینده های هوا همچنین باعث کاهش امید به زندگی در کودکان می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که در کل امید به زندگی در مورد افرادی که در مناطق دارای ذرات آلوده زیاد هستند، 4 تا 5 سال کاهش می یابد.

آلودگی هوا و اثرات سلامتی

محققان نوشتند که یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش بار جهانی بیماری، تعیین میزان واقعی آلودگی هوا بر سلامتی است. مرگ و میر نوزادان یکی از این شاخص‌ها است. محققان اعلام کردند که این وضعیت متناقض است. در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته میزان مرگ و میر نوزادان به دلیل اشتغال بهتر و دسترسی بهتر به مراقبت های بهداشتی کمتر است. از طرف دیگر این کشورها یکی از آلوده ترین کشورها هستند زیرا توسعه آنها توسط صنعتی سازی تعیین می شود که منجر به آلودگی بیشتر هوا می شود.

این تیم برای درک اینکه آیا آلودگی هوا منجر به افزایش مرگ و میر نوزادان می‌شود یا صنعتی شدن باعث کاهش مرگ و میر نوزادان می شود اثرات آلودگی هوا را به تنهایی بررسی کرده است. با حذف متغیر صنعتی شدن و آلودگی هوا، آنها ابتدا بر آلودگی گرد و غبار در Bodélé Depression متمرکز شدند. محققان توضیح دادند این منطقه یکی از بالاترین مناطق آلوده به گرد و غبار جهان است. آلودگی گرد و غبار معمولاً در غرب آفریقا و دیگر مناطق این قاره مشاهده می‌شود.

نویسندگان نتیجه گرفتند که آلودگی هوا از منابع طبیعی و همچنین مصنوعی می تواند با افزایش مرگ و میر نوزادان مرتبط باشد. آنها نوشتند که مشخص است که آلودگی هوا به تنهایی عاملی تعیین کننده برای سلامتی کودکان در سراسر جهان است.

محققان محاسبه کردند که تغییرات بارندگی در منطقه می تواند منجر به کاهش 13درصد یا حتی 12 درصد در میزان مرگ و میر نوزادان شود. آنها نتیجه گرفتند که با توجه به تغییرات چشمگیر در آب و هوا، تأثیرات سلامتی بر جمعیت آفریقا قابل توجه تر است.

به عنوان یک پیشنهاد ، محققان گفتند که مرطوب شدن ماسه با استفاده از آبهای زیرزمینی در منطقه Bodélé می تواند مانع از افزایش گرد و غبار و آلودگی هوا شود. به گفته آنها ، سیستم های آبیاری خورشیدی با هزینه 24 دلار برای هر نفر، می توانند به جلوگیری از مرگ 37000 نوزاد در سال در غرب آفریقا کمک کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید