توصیه مهم یک اقتصاددان به دولت

کدخبر: ۳۴۶۸۹۳
اقتصاد ایران در حال تجربه شرایط منحصربه‌فردی است. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد درآمدهای نفتی حداقل در کوتاه‌مدت منبع قابل اعتمادی برای دولت نباشد، احتمالا بحران کووید-۱۹ کاهش تولید ناخالص داخلی و کسری بودجه دولت را در سال پیش‌رو وخیم‌تر خواهد کرد.
توصیه مهم یک اقتصاددان به دولت
 

به گزارش اقتصادنیوز، علاوه بر این، با اقدام دولت مبنی بر فروش دارایی‌های دولتی و آزادسازی سهام‌عدالت و همچنین با هدف‌گیری تورمی بانک‌مرکزی به‌عنوان اولویت سیاستی، به‌نظر می‌رسد سیاست‌گذاران اقتصادی درحال تلاش برای پیشگیری از افزایش شدید بدهی‌ها و رشد نرخ تورم هستند.

در این زمینه، دکتر اسفندیار معصومی، استاد اقتصاد در دانشگاه ایموری آمریکا، می‌گوید: من هیچ سیاست مشخصی برای پیشنهاد به دولت ایران از نظر صرفا اقتصادی، که بتواند کمک قابل‌توجه و فوری به اقتصاد ایران کند ندارم. به نوعی، اگر تمرکز بیش از حد و همیشگی بر شرایط بد کوتاه‌مدت و ارائه راه‌حل‌های کوتاه‌مدت داشته باشیم، همیشه درگیر مشکلات و راه‌حل‌های کوتاه‌مدت باقی خواهیم ماند.

این اقتصاددان تاکید می‌کند: این به معنای این است که ما هیچ مشکل بلندمدتی را حل نمی‌کنیم. اگر من و شما بدانیم که باید بعضی رنج‌ها را در هر صورت تا مدتی متحمل شویم، ممکن است که حداقل این رنج‌ها را برای حل مشکلات بلندمدت‌تر به جان بخریم و با انجام سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت‌تر، خصوصا آن‌هایی که سرمایه و مهارت انسانی و سودآوری را افزایش می‌دهند، به حل مشکلات بلندمدت‌تر بپردازیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید