تنها منطقه‌ای که به پوتین «نه» گفت

کدخبر: ۳۴۶۹۸۱
در میان ۸۵ استان روسیه، تنها ساکنان یک استان در همه‌پرسی اصلاحی قانون اساسی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور رأی نه دادند.
تنها منطقه‌ای که به پوتین «نه» گفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، رأی مثبت شهروندان روسیه به تغییرات مد نظر پوتین، پیروزی ساده و قاطعانه‌ای را برای او به ارمغان آورد. اما بیش از ۵۵ درصد از ۳۷ هزار و ۴۹۰ رأی‌دهنده در منطقه خودمختار «نِنِتس» واقع در هزار و ۶۰۰ کیلومتری شمال شرقی مسکو، مخالفت خود را با این اصلاحات اعلام کردند.

در این منطقه کم‌جمعیت در حاشیه قطب شمال که به داشتن گله‌های گوزن شمالی معروف است، مدتی است که نارضایتی در حال گسترش است و رد اصلاحات از سوی رأی‌دهندگان به منظور ابراز خشم نسبت به یک موضوع محلی صورت گرفته است. در واقع آنها به طرحی که اوایل سال جاری توسط مقامات برای ادغام ننتس با استان همسایه یعنی «آرخانگلسک» تصویب شد، اعتراض دارند. به باور آنها، این اقدام باعث کاهش حمایت مالی دولت و فقیرتر شدن آنها می‌شود.

اصلاحیه موضوع همه‌پرسی اخیر در روسیه به پوتین امکان آن را می‌دهد که پس از پایان دوره فعلی در سال ۲۰۲۴ برای دو دوره شش ساله دیگر نامزد انتخابات شده و در صورت پیروزی تا سال ۲۰۳۶ رئیس جمهوری بماند.

به هر روی، مخالفت ننتسی‌ها با دادن رأی مخالف به اصلاح قانون اساسی، در روسیه به عنوان نشانه‌ای از اعتراض شناخته می شود زیرا آنها می‌خواستند از این مسئله برای جلب توجه مقامات مسکو استفاده کنند و به آنها بگویند ما نیز در اینجا زندگی می‌کنیم.

اهالی ننتس پیش از این نامه‌ای با ۱۵ هزار امضا در مخالفت با طرح ادغام با آرخانگلنسک را به دست مسئولان کاخ کرملین رسانده بودند.

در ولونگا، دهکده‌ای با ۳۲ رای‌دهنده ثبت شده مقیم در سواحل اقیانوس قطب شمال ، ۱۷ نفر در همه پرسی شرکت کردند و ۱۰۰ در۱۰۰ آنها رأی «نه» دادند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به رویداد گفت که رای‌دهندگان منطقه ننتس حق رأی دادن داشتند اما با این حال در «اقلیت مطلق» بوده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید