امارارت سقطری را قبضه کرد؛

احداث پایگاه نظامی پس از کودتا

کدخبر: ۳۴۷۰۰۲
اقتصادنیوز؛ ابوظبی که با یک کودتا کنترل «سقطری» در شرق یمن را به دست گرفته، حالا ساخت پایگاهی نظامی در منطقه‌ای راهبردی در این مجمع‌الجزایر را آغاز کرده است.

امارات ساخت پایگاه نظامی در «سقطری» را آغاز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ منابع محلی در «سقطری» (در شرق یمن) اعلام کردند که امارات ساخت یک پایگاه نظامی راهبردی در غرب این مجمع‌الجزایر را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش «المشهد الیمنی»، «رأفت الثقلی» رئیس «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است) در سقطری و تعداد دیگری از فرماندهان نظامی این گروه به این پایگاه در منطقه «رأس قطینان» رفته‌اند تا آن را از شیوخ منطقه تحویل بگیرند.

در ادامه این گزارش آمده: مکان مذکور از مهم‌ترین پایگاههای کوهستانی شناسایی است که مشرف به دریاست و برای اولین بار یک عنوان یک پایگاه نظامی توسعه پیدا خواهد کرد.

المشهد الیمنی افزود، یک مقام نزدیک به امارات قبل از تسلط نیروهای شورای انتقالی بر استان سقطری سعی کرده با پیشنهادهای وسوسه‌انگیز به شیوخ محلی این پایگاه را تحویل بگیرد اما موفق نشده است.

نیروهای شورای انتقالی جنوب در نوزدهم ژوئن با یک کودتا علیه نیروهای وابسته به دولت مستعفی کنترل سقطری را در دست گرفتند و عربستان سعودی در تلاش برای حل این منازعه است.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن هفته گذشته  ضمن درخواست از  شورای انتقالی برای پایان دادن به شورش علیه دولت و نهادهای آن و اجرای توافق ریاض گفت: «شورای انتقالی باید به تنش و خونریزی در یمن  پایان دهد».

رئیس جمهور مستعفی یمن که به دلیل بی‌اعتنایی به قضیه اشغال سقطری توسط شبه نظامیان شورای انتقالی مورد انتقاد مسئولین تحت امر خود در سقطری قرار داشت، در واکنش به این قضیه صرفا گفت: «تماشای صحنه تانک‌ها و خودروهای زرهی که به نهادهای دولتی در جزیره سقطری حمله  می‌کنند، ناراحت کننده بود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید