آخرین آمار رسمی بحران کرونا در ایران؛ ۱۴۸ جانباخته در 24 ساعت گذشته/ ثبات در نرخ رشد بیماران وفوتی‌ها

کدخبر: ۳۴۷۰۲۴
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: طی بیست و چهار ساعت گذشته دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۸ تن از آنها بستری شدند.
آخرین آمار رسمی بحران کرونا در ایران؛ ۱۴۸ جانباخته در 24 ساعت گذشته/ ثبات در نرخ رشد بیماران وفوتی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۸ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

وی همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی تاکید کرد:  ۳۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها و بویژه استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و حضور در تجمعات، گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین تاکید کرد: استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به اجباری شدن ماسک از فردا و توصیه به پرهیز از سفر و حضور در تجمع‌ها، گفت: روزانه ۱۶۰ هزار نفر در دنیا به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند که در حقیقت ۶۰ درصد کل مبتلایان در یک ماه اخیر هستند و این نشان می‌دهد ابتلا به کووید-۱۹ روندی افزایشی در کل دنیا دارد. بنابراین نقش مردم در مهار و کنترل این بیماری بسیار مهم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید