محمدعلی کامفیروزی از توهین به رهبری تبرئه شد

کدخبر: ۳۴۷۰۳۴
اقتصادنیوز :قوه قضاییه اعلام کرد: رأی برائت محمد علی کامفیرزوی در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان فارس صادر شد.
  محمدعلی کامفیروزی از توهین به رهبری تبرئه شد

به گزارش اقتصادنیوز ، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:«پرونده محمدعلی کامفیروزی که با اتهام توهین به مقام معظم رهبری در جریان رسیدگی بدوی منجر به صدور رأی غیر قطعی دو سال حبس شده بود، با تجدید نظر خواهی وی مجدد در دستور کار رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر قرار گرفت.

بنابراین گزارش، پس از دریافت تقاضای تجدیدنظر خواهی وی؛ پرونده در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان فارس مطرح شد و با رسیدگی به این پرونده امروز به صورت فوق العاده در دستور کار شعبه مزبور قرار گرفت.

بر اساس رأی صادر شده قضات صادرکننده رأی خاطرنشان کرده‌اند که کامفیروزی در تمام مراحل رسیدگی منکر اتهام توهین به رهبری شده و همچنین در گزارش ضابط پرونده نیز این اتهام گزارش نشده است بنابراین تقاضای تجدیدنظر کامفیروزی صحیح تشخیص داده شده و رأی قطعی بر برائت او صادر می‌گردد.»

به گزارش اقتصادنیوز ، محمدعلی کامفیروزی تیرماه ۹۵ در دیداری گروهی با رهبر جمهوری اسلامی به وی گفته بود با وجود اظهارات او درباره «باز بودن باب نقد رهبری»، چنین چیزی رعایت نمی‌شود. 

محمدعلی کامفیروزی تیرماه ۹۵ در دیداری گروهی با رهبر جمهوری اسلامی به وی گفته بود با وجود اظهارات او درباره «باز بودن باب نقد رهبری»، چنین چیزی رعایت نمی‌شود.

محمدعلی کامفیروزی، حقوقدان و وکیل، تایید کرد که دادگاه انقلاب شیراز او را به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس تعلیقی و ۶۰ بار مسافرت به شیراز و معرفی خود به سازمان اطلاعات سپاه محکوم کرده است.

آقای کامفیروزی روز دوشنبه ۹ تیر در صفحه توئیترش نوشت: سال ۹۷ پس از سخنرانی‌اش به مناسبت «روز دانشجو» در شیراز، سازمان اطلاعات سپاه برای چندمین بار از وی شکایت کرد و این بار دادگاه او را محکوم شناخت.

به نوشته این وکیل، دادگاه انقلاب وی را تنها به خاطر دو جمله از سخنرانی‌اش محکوم کرد: «عملکرد رهبری هم عملکرد قابل انتقادی است در دفاع از حقوق و آزادی‌های شهروندان» و «اگر رهبری از نقض حقوق شهروندی خبر ندارند جای تأسف دارد و اگر خبر دارند صد برابر جای تأسف دارد».

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید