ساخت پارچه‌ ضدکرونا برای تولید ماسک!

کدخبر: ۳۴۷۰۶۶
اقتصاد نیوز:دانشمندان تحقیقات تازه‌ای برای تولید لباس با ویژگی ضدکرونا آغاز کردند و به این نتیجه رسیدند که پارچه‌های حاوی ذرات نقره توان نابودسازی ویروس کرونا را ظرف مدت ۲ دقیقه دارد؛ این لباس تا ۹۹.۹ درصد از ویروس آغشته را تا ۲ دقیقه به صورت کامل از بین می‌برد.
ساخت پارچه‌ ضدکرونا برای تولید ماسک!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ بعد از شیوع ویروس کرونا، بیمارستانها به محیط‌هایی آلوده به ویروس تبدیل شدند و بخش زیادی از پرسنل بیمارستانی به دلیل آلودگی‌های ناشی از این ویروس که از طریق لباس آنها منتقل می‌شد، درگیر این ویروس شدند.

به دنبال همین آسیب بیمارستانی، دانشمندان تحقیقات تازه‌ای برای تولید لباس با ویژگی ضد کرونا آغاز کردند و به این نتیجه رسیدند که پارچه‌های حاوی ذرات نقره توان نابودسازی ویروس کرونا را ظرف مدت 2 دقیقه دارد؛ همین خاصیت باعث شد تا از این الیاف برای تولید ماسک و لباس استفاده کنند.

این لباس که توسط شرکت نانوکس تولید شده تا 99.9 درصد از ویروس آغشته را تا 2 دقیقه به صورت کامل از بین می‌برد؛ ترکیبات پارچه‌ای دیگری که در این لباس به کار رفته است شامل کتان و پلی‌استر است؛ ذرات نقره هم با روش آغشته کردن، خشک کردن و تثبیت رو این الیاف می‌نشیند.

این نوع پارچه تنها برای از بین بردن ویروس کرونا فایده ندارد و امکان مقابله با ویروسهای دیگر، قارچ و میکروب را هم دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید