آیا "کروناویروس" از طریق فاضلاب منتقل می‌شود؟

کدخبر: ۳۴۷۰۷۱
​اقتصاد نیوز:محققان بریتانیایی در حال توسعه سیستمی هستند که می‌تواند فاضلاب‌ها را برای وجود علائم وجود کروناویروس مورد بررسی قرار دهد.
آیا "کروناویروس" از طریق فاضلاب منتقل می‌شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، محققان با یک کمک هزینه یک میلون پوندی، در حال ایجاد یک فرآیند استاندارد هستند تا دریابند که آیا بیماری "کووید-۱۹" از طریق فاضلاب پخش می‌شود یا خیر؟

امید است که این تحقیق بتواند هشداری زودهنگام برای شیوع کروناویروس فراهم کند.

این فرآیند شامل نمونه‌گیری، آزمایش و مدلسازی فاضلاب است و یافته‌های آن با کارشناسان و سازمان‌های دولتی به اشتراک گذاشته می‌شود.

در حال حاضر، هیچ مدرک قطعی مبنی بر انتقال کروناویروس از طریق فاضلاب وجود ندارد و تحقیقات بیشتری برای تایید این فرضیه لازم است.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مدفوع می‌تواند حاوی ویروس باشد. اما مشخص نیست که فاضلاب هم می‌تواند به عنوان یک عامل انتقال باشد یا خیر؟

در حال حاضر آزمایشاتی وجود دارد که می‌تواند وجود ویروس"SARS-CoV-۲" در آب را که عامل بیماری کووید ۱۹ است، تشخیص دهد.

با این حال ، هیچ سیستم منسجمی وجود ندارد که داده‌ها در آن به راحتی در دسترس باشند. در این راستا دانشمندان انگلیسی امیدوارند که شبکه نظارتی آنها این نقش را انجام دهد.

این محققان بر این باورند که نظارت بر سیستم فاضلاب سراسر کشور می‌تواند روشی مناسب برای شناسایی نقاط مهم بیماری قبل از بروز عفونت باشد.

در نتیجه این اقدام می‌تواند به عنوان یک سیستم هشدار دهنده زودهنگام عمل کند.

در این پژوهش محققان دانشگاه‌های بانگور، باث، ادینبرو، کرنفیلد، لنکستر، نیوکاسل، آکسفورد و شفیلد و همچنین دانشکده بهداشت لندن حضور دارند.

این کار با هماهنگی آژانس محیط زیست "دفرا"(Defra) و مراکز دیگر انجام می‌شود.

قرار است این برنامه تا اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی به طول انجامد و توسط مرکز اکولوژی و هیدرولوژی انگلستان رهبری شود.

این تحقیق بر اپیدمیولوژی فاضلاب متمرکز خواهد بود تا نشانگرهای بیماری‌های عفونی در فاضلاب تجزیه و تحلیل شود.

با نمونه‌ برداری‌ از فاضلاب در بخش‌های مختلف شبکه فاضلاب، می‌توانیم به تدریج شیوع بیماری در مناطق کوچک‌تر را محدود کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید