بهترین خودرو‌های دهه ۷۰ را بشناسید +تصاویر

کدخبر: ۳۴۷۰۸۰
اقتصاد نیوز:دهه ۷۰ میلادی، خودرو‌های زیادی را به خود دید که برخی از آن‌ها الگوی خودرو‌های دیگر شدند.
بهترین خودرو‌های دهه ۷۰ را بشناسید +تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دهه ۷۰ میلادی می‌تواند یکی از دهه‌هایی باشد که صنعت خودروسازی جهان را رو به جلو هل داد و باعث به وجود آمدن طراحی جدیدی در میان خودرو‌ها شد. خودرو‌های این دهه تعداد بالایی داشتند که مشهورترین و قدرتمندترین آن‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

رنج روور ۱۹۷۰

بهترین خودرو‌های دهه ۷۰ را بشناسید

اندکی پس از اولین حضور خود در اروپا در سال ۱۹۷۰، رنج روور انگلیسی به یک قطعه موزه‌ای تبدیل شد - اولین وسیله نقلیه‌ای که در موزه لوور پاریس به نمایش گذاشته شد. رنج روور ۱۹۷۰ در موزه لوور به عنوان کار نمونه‌ای از طراحی صنعتی نمایش داده شد که با توجه به تأثیر ماندگار آن، اثبات می‌شود که یک نمونه خوب برای دیگر خودرو‌ها است. روور قرار بود موفقیت جیپ واگنر و فورد برانکو را با تأثیری لوکس مطابقت دهد. رنج روور با یک موتور V8 طراحی شده که برای خودرو‌های بیوک در نظر گرفته شده بود و در سال ۱۹۶۱ در سدان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این خودرو راحت و قدرتمند بود و برا مسابقات زیادی در رالی داکار از آن استفاده شده است. این روز‌ها هم خودرو‌های زیادی مانند کاین، X۳ و GLE مدیون رنج روور سال ۱۹۷۰ هستند.

فراری 308 GTB

بهترین خودرو‌های دهه ۷۰ را بشناسید

فراری 308 GTB اولین کوپه فراری بود که کمتر از ۱۲ سیلندر بود واین شرکت به تولید آن افتخار می‌کرد. این خودرو پس از گذشت سال‌ها الگوی ساخت بسیاری از خودرو‌ها قرار گرفتن و تا اواسط دهه ۸۰ میلادی تولید می‌شد. مدل ۳۰۸ آنقدر موفق بود که فراری توانست با این خودرو دوباره خود را بالا بکشد. 308 GTB دارایا موتور ۲.۹ لیتری V8 بود و قدرت ۲۴۰ اسب بخار تولید می‌کرد. داخل این خودرو بسیار راحت بود و مفیدترین خودروی فراری تا به اینجای تاریخ به حساب می‌آید.

هوندا آکورد

بهترین خودرو‌های دهه ۷۰ را بشناسید

در میان طوفان‌های دهه ۷۰ میلادی، یک اتومبیل باشکوه و حساس ظاهر شد: هوندا آکورد. در برابر ماشین‌های اقتصادی ساخته شده توسط شورولت و فورد، هوندا توانست با تولید آکورد به رقابت با آن‌ها بپردازد. این خودرو نسبت به رقیبان خود، تعادل بیشتری داشت و توانایی داشت پالایش را بهتر از هر چیز دیگری انجام دهد. این خودروی کوچک در همه زمینه‌ها برتری خود را حفظ کرد و توانست در نهایت شرکت هوندا را به یکی از برترین برند‌های فروش خودرو تبدیل کند.

این خودرو دارای یک موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۶۸ اسب بخاری بود و در عوض، از نظر طراحی بسیار راحت و جادار بود که می‌توانست به عنوان یکی از بهترین خودرو‌ها برای مسافرت به حساب آید. با گذشت سال‌ها، هوندا آکورد ثابت کرد که می‌تواند به عنوان یک خودروی قابل اعتماد با ترمز‌هایی قوی و پیشرانه‌ای قوی به شمار رود.

پورشه ۹۲۸

بهترین خودرو‌های دهه ۷۰ را بشناسید

در مقابل پس‌زمینه تاریک سال ۱۹۷۸، پورشه با تولید مدل ۹۲۸ خود توانست یک ستاره جدید را وارد دنیای خودرو کند و با بهترین مؤلفه‌ها و مهندسی‌های موجود، یک شاهکار را ارائه دهد. پورشه ۹۲۸ دارای موتور V8 با قدرت ۲۱۹ اسب بخار پنج سرعته و سیستم تعلیق عقب بود که برای کاهش فشار بیش از حد دریچه گاز طراحی شده بود. پدال‌های این خودرو قابل تنظیم بودند و تمام صندلی‌ها و محفظه‌ها و چراغ‌های قابل تنظیم پورشه ۹۲۸ برای راحتی طراحی شده بودند.

سرعت صفر تا صد این خودرو در ۶.۴ ثانیه پر می‌شد و رقیبان خود را مانند کوروت را شکست داده بود. این خودرو در سال ۱۹۷۸، با قیمت ۲۶ هزار و ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسید که بسیار متناسب و باورنکردنی به نظر می‌رسد. ۹۲۸ نتوانست جایگزین ۹۱۱ در جهان شود، ولی پورشه همواره به به‌روز نگه داشتن آن ادامه داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید