عضو کمیته ملی مقابله با کرونا:

از ماسک فیلتردار استفاده نکنید

کدخبر: ۳۴۷۱۱۸
عضو کمیته ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به زمان بازدم تنفس که به راحتی از ناحیه سوپاپ ماسک‌های فیلتردار بدون هیچگونه تصفیه هوایی از این قسمت ماسک انجام می‌شود، از این رو به مردم توصیه می‌کنیم از چنین ماسک‌هایی استفاده نکنند.
از ماسک فیلتردار استفاده نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی افزود: یکی از دلایل توصیه عدم استفاده از اینگونه ماسک‌ها انتقال ویروس از ناحیه سوپاب یا همان فیلتر است که اگر شخص استفاده کننده آلوده به ویروس کرونا یا حتی ناقل آن باشد به هنگام خروج تنفس از قسمت سوپاپ، موجب آلوده شده محیط و دیگران خواهد شد.

وی اظهار داشت: استفاده از ماسک‌های فیلتردار علاوه بر اینکه مانع انتقال کرونا به محیط و دیگران نخواهد شد بلکه به هنگام سرفه یا عطسه شخص بیمار یا ناقل بیماری استفاده کننده از ماسک، توده‌ای از ویروس را به دیگران منتقل خواهد کرد.

عضو کمیته ملی مقابله با کرونا با تاکید بر استفاده مردم از ماسک‌های معمولی گفت: مردم می‌توانند از ماسک‌های اتاق جراحی یا از ماسک‌های خانگی که با سه لایه پارچه طراحی و دوخته می‌شود استفاده کنند.

مردانی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک‌های سه لایه خانگی بسیار مناسبت‌تر از ماسک‌های فیلتردار است، تصریح کرد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و استفاده مکرر از ماسک است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا از راه گوش نیز می‌تواند موجب بیماری شود، گفت: از راه گوش تاکنون به اثبات نرسیده و نمی‌تواند موجب بیماری شود، اما از راه چشم، بینی و دهان امکان پذیر است که مهترین راه انتقال بینی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید