رئیس‌جمهور الجزایر معتقد است

سوریه جدیدی در راه است

کدخبر: ۳۴۷۱۷۳
رئیس‌جمهور الجزایر تأکید کرد به دست گرفتن سلاح از سوی قبایل لیبی این کشور را تبدیل به "سومالی جدید" می‌کند. اوضاع لیبی احتمالا بدتر از سوریه می‌شود.
سوریه جدیدی در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر گفت: اوضاع لیبی احتمالا بدتر از سوریه می‌شود. طرف‌های فعال در بحران سوریه همان طرف‌ها در لیبی هستند.

وی هشدار داد: اینکه قبایل لیبی سلاح به دست گرفته‌اند، احتمالا این کشور را به "سومالی جدید" تبدیل می‌کند و بر امنیت تمام منطقه تأثیر می‌گذارد.

وی در مصاحبه با شبکه فرانس24 به امکان آزادی برخی از فعالان جنبش مردمی اشاره و تاکید کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که به مرحله مذاکرات آرام و سازنده برسیم.

تبون در مصاحبه با رسانه‌های محلی نیز گفته بود: الجزایر تنها کشوری است که می‌تواند لیبیایی‌ها را گردهم آورد چراکه فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر، فرمانده ارتش "ملی" لیبی به طرح الجزایر اعتراضی ندارند.

وی گفت: خونی که در لیبی ریخته می‌شود خون مردم این کشور است نه کسانی که جنگ نیابتی را به راه انداخته‌اند.

تبون اعلام کرد که مایل است یک همه‌پرسی مردمی برای تصویب قانون اساسی جدید در ماه سپتامبر برگزار کند که به نظام ریاست‌جمهوری پایان دهد.

وی درباره روابط با مراکش گفت: ما شاهد یک تحول خطرناک هستیم و آن ساخت پایگاه نظامی توسط مراکش در مرزهای کشورمان است. ما مشکلی با مراکش نداریم و هرگونه طرح رباط برای مذاکره را می‌پذیریم.

وی ساخت پایگاه در مرز با مراکش را تکذیب یا تأیید نکرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید