اعلام وضعیت قرمز در کاشان

کدخبر: ۳۴۷۳۱۶
اقتصادنیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس نرم‌افزار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این شهرستان از نظر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
اعلام وضعیت قرمز در کاشان

به گزارش اقتصادنیوز سید علیرضا مروجی روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با تشریح شرایط شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته در منطقه کاشان بیان کرد: واقعیت این است که در حال حاضر بر اثر این بیماری مانند اسفندماه مرگ و میر نداریم اما باید کرونا را جدی گرفت، چنان که شهرستان آران و بیدگل نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

وی افزود: اگر هم اکنون در این منطقه روزانه مرگ و میر نداریم یا بسیار کم است، نشان دهنده آن است که نیروهای دانشگاه علوم پزشکی از جان‌ خود مایه می‌گذارند که باید آن را مهم بدانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: پس از فراز و نشیب‌هایی که بر اثر کووید ۱۹ در اسفند ۹۸ همچنین فروردین و اردیبشهت سال‌جاری داشتیم، روند بستری‌ها از اواخر خرداد و تیر نه تنها در این منطقه رو به رشد گذاشت، بلکه شناسایی افراد مثبت نیز افزایش یافت.

وی تاکید کرد: این مهم بیانگر آن است که همه مردم باید این مهم را بپذیرند که کرونا وجود دارد.

فرماندار ویژه کاشان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان از نظر بیماری کووید ۱۹ امروز قرمز شده، است، اطلاع‌رسانی در مورد این بیماری با خودداری از مشوش کردم مردم باید شفاف، دقیق و به هنگام ارایه شود؛ زیرا وقتی مردم از وجود این بیماری اطلاعات و آگاهی داشته باشند، بیشتر اقدام‌های پیشگیرانه را انجام می‌دهند.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی اضافه کرد: با توجه به این شرایط دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز باید موارد لازم را در پیشگیری، کنترل و مهار بیماری کووید ۱۹ مد نظر داشته باشند.

وی بر لزوم استفاده از ماسک  به عنوان نخستین و ضروری‌ترین وسیله برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به نامه‌نگاری با اداره‌ها، بر حسن اجرای استفاده از ماسک نظارت خواهد شد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

۳۰۰ نفر در کاشان سالانه به سالک مبتلا می‌شوند

رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان نیز در ادامه در مورد وضعیت منطقه از نظر ابتلا به سالک تشریح کرد: هر سال نزدیک به ۳۰۰  نفر در منطقه کاشان برای درمان بیماری سالک، به مرکزهای درمانی دولتی مراجعه می‌کنند.

مسعود دهقانی بیان کرد: سالک نوعی بیماری انگلی مشترک بین انسان و دام به شمار می‌رود که سال‌ها متمادی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با این بیماری مواجه بوده است.

وی یادآور شد: سالک با اثرهای جلدی و ایجاد ضخم‌های پوستی، از جمله بیماری‌های بومی این منطقه است که همیشه باید برای کنترل میزان ابتلا با آن مبارزه کرد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان اضافه کرد: بیشترین فراوانی بیماری سالک در شهر کاشان مربوط به خیابان نطنز، فین کوچک و فین بزرگ، خیابان کارگر و منطقه راوند و در مناطق روستایی و حاشیه‌ای سن‌سن و مشکات گزارش شده است.

وی گفت: سال گذشته مبازره در بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از مخزن‌های ناقل این بیماری در شهرستان کاشان با جونده‌کشی و سم‌پاشی صورت گرفت و امسال نیز ۹ هزار هکتار در دستور کار قرار دارد که در چند مرحله انجام خواهد شد.

دهقانی در ادامه جمع‌آوری به هنگام زباله و نخاله‌های ساختمانی و دفع درست آنها، استفاده درست از حشره‌کش برای از بین بردن پشه‌ها، نصب توری پشت درب‌ها و پنجره‌ها، دور کردن دام، طیور و کودهای حیوانی از نزدیکی محل زندگی، بهسازی مخروبه‌ها و دیوارهای فرسوده را از جمله راهکاری مناسب برای پیشگیری و کنترل بیماری سالک عنوان کرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید