بازداشت مجدد عضو تیم سابق مذاکره‌کننده‌ حسن روحانی

کدخبر: ۳۴۷۳۳۳
اقتصادنیوز: چندی پیش روزنامه شرق با اعلام خبر بازداشت «ع.ا.غ»، عضو هیئت مدیره شرکت کشتیرانی، از او به عنوان «جعبه سیاه» این شرکت نام برد و در گزارش خود خبر از تبرئه‌ مدیرعامل مستعفی و بازداشت شده این شرکت داد؛ این در حالی است که رجانیوز به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد محمدسعیدی، عضو تیم مذاکره کننده حسن روحانی در مذاکرات سعدآباد و رئیس شرکت کشتیرانی در سالهای 94 تا 98، نه تنها تبرئه نشده بلکه پیش از یک ماه است که با تشدید وثیقه، مجددا بازداشت شده است.
 
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رجانیوز، محمد سعیدی عضو ثابت تیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی در دوران اصلاحات بود که پس از روی کارآمدن دولت یازدهم،  به ریاست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی رسید.
محمد سعیدی که از سال 94 به ریاست شرکت کشتیرانی منصوب شده بود، در مرداد 98 استعفا داد و آبان ماه همان سال به اتهام اخذ رشوه و سایر تخلفات مالی دوران مدیریتش، توسط سازمان بازرسی کل کشور تحت تعقیب قرار گرفت و در نهایت بازداشت شد. وی مدتی با قرار وثیقه آزاد بود اما هم اکنون بخاطر توجه اتهامات به او و تشدید وثیقه به میزان چند ده میلیارد تومان، در بازداشت به سر میبرد. 
میزان بالای وثیقه این متهم، نشان از بالا بودن حجم فساد دوران مدیریت چهارساله‌ سعیدی در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دارد.
پس از بازداشت محمد سعیدی ،تعدادی از عناصر مرتبط با او نیز بازداشت شدند که از جمله این افراد میتوان به «ع.ا.غ»، از اعضای هیئت مدیره وی نام برد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید