تلاش دولت برای حذف طرح ویژه جماران

کدخبر: ۳۴۷۳۴۱
اقتصادنیوز :‌قرار است فردا در جلسه شورای‌عالی شهرسازی موضوع حذف طرح ویژه جماران بررسی شود بی آن که به طور مکتوب در دستور کار قرار گرفته باشد امروز نیز در جلسه شورای شهر تهران هشدارهایی درباره تلاش نهاد ریاست جمهوری برای حذف محدودیت ارتفاعی این محل داده شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز، مسئول دفتر نهاد ریاست جمهوری طی دو نامه از وزاری راه و شهرسازی و وزارت کشور و معاون حقوقی رییس جمهور درخواست کرد که درخواست اهالی جماران مبنی برحذف طرح ویژه این منطقه را پیگیری کنند.

این دو دستور پس از نامه معتمدان محلی است و نکته قابل توجه این که این نامه یک روز پس از تخریب طبقه اضافه ساختمان نهاد ریاست جمهوری  از سوی اهالی نوشته شده و مسئول دفتر رییس جمهور نیز دو روز بعد درخواست پیگیری آن را داده است.

محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران  امروز این موضوع را اعلام و هشدار داد:‌ شنیده ها حاکی از اینست که آقای رییس جمهور طی دستوری به برخی از وزرا و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خواستار تعیین تکلیف خط قرمز یا لغو محدودیت ارتفاعی محله جماران تا پایان تیر ماه شده اند.

وی ادامه داد: اینکه با وجود این حجم از مشکلات و چالش ها در کشور و مشکلات معیشتی که مردم با آن مواجهند و هر روز شاهد افزایش قیمت دلار، خودرو و کالاهای اساسی و ... هستیم، نهاد ریاست جمهوری تصمیم می گیرد بعد از ورود اعضای شورای شهر به موضوع تخلفات طبقه سوم ساختمان متعلق به نهاد ریاست جمهوری، اینگونه پیگیر حل مشکل مردم این محله شود، گویای اینست که ریاست جمهوری و نهاد توانایی حل فوری مشکلات مردم را دارند.

سالاری اضافه کرد: امیدواریم که دولت مشکل محدودیت ارتفاع در صدها محدوده و محله شهر تهران مانند کن، فرحزاد، مسگر آباد، طرح توسعه مجلس، اطراف برج طغرل، اطراف حرم شاه عبدالعظیم حسنی، پادگان های مستقر در شهر تهران، شهرک های سرچشمه و راه آهن و ... را نیز بتوانند حل کنند. با توجه به وجود چنین توانایی در دولت که هرجا تصمیم بگیرند و اراده کنند، در کمترین زمان می توانند مشکل مردم را حل کنند ما از دولت انتظار داریم مشکل هزاران محدوده ای که در کشور و تهران دارای چنین محدودیت هایی هستند و همچنین مشکل افزایش قیمت دلار، کالاهای اساسی و... را با همین سرعت حل کنند و با ایفای تعهدات خود به شهرداری ها برای مشکلات آلودگی هوا، بافت فرسوده و ایمن سازی ساختمان ها اقدام کنند‌.

چنانچه خبر دستور ریاست جمهوری برای لغو محدودیت ارتفاع صرفا در محله جماران صحت داشته باشد و ورودی به رفع این محدودیت در سایر محدوده ها نشود به عنوان نماینده مردم از قوه قضاییه و سایر مراجع ذیربط و دیوان عدالت اداری تقاضای ورود به این موضوع را خواهیم داشت.

اخبار غیر رسمی هم حکایت از این دارد که پس از اعمال قانون درخصوص طبقه اضافه ساختمان نهاد ریاست جمهوری شهردار تهران دیگر به جلسات هیات دولت نرفته است. هرچند پیروز حناچی امروز به خبرنگاران گفت:‌ دعوتنامه‌های حضور در جلسات را دریافت کرده‌ام و امروز نیز از طریق پیامک مطلع شدم. شاید در اجرای برخی موضوعات اختلاف نظرهایی باشد اما قطعا هدف ما و دولت اجرای قوانین است.

به نظر می‌آید دولت به بهانه پاسخ به نیازهای مردم قصد دارد محدودیت ارتفاعی جماران را حذف کند درحالی که این منطقه بافت ارزشمند روستایی است و در پهنه آر 212 است و اگر قرار باشد این محدودیت برداشته شود باید انتظار داشت دولت برای پاسخ به نیازهای شهروندان محدودیت ها در سایر نقاط شهر مانند کن را نیز بردارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید