عضو مجمع تشخیص مصلحت: با استیضاح روحانی بیشتر موافقم

کدخبر: ۳۴۷۳۴۵
اقتصادنیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح سئوال از روحانی که اخیرا مطرح شده است گفت: بنده با استیضاح رئیس جمهور بیشتر موفق هستم. رئیس جمهور در حال نزدیک کردن کشور به لبه پرتگاه است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت: با استیضاح روحانی بیشتر موافقم

به گزارش اقتصادنیوز، احمد توکلی به «نامه‌نیوز» گفت: دست دولت اول بسته نبود. 100 بار به آقای روحانی گفتند که دستت بسته می شود اما او اعتنا نکرد. وقتی بحران ارزی به وجود می آید تولید به شدت سرکوب می شود. زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد قیمت دلار 3.5 برابر و در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی قیمت دلار 6 برابر شد. در این وضعیت بنگاه های اقتصادی چون نمی توانند برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خود تأمین منابع را با ریال انجام دهند، ناگزیر تعطیل می شوند. اگر می خواستند این اتفاق نیفتد باید سریع دلار به بازار تزریق می کردند تا عطش بازار بخوابد و جلوی سوداگری گرفته شود. البته این برای کشورهایی است که حجم قابل توجهی ارز در اختیار برای مداخله در بازار داشته باشند.

او ادمه داد: امروز دولت باید در اخذ مالیات هایی که حق مردم است جدیت به خرج دهد. امسال مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که 100 هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت، مجلس برای جبران کسری بودجه منبع قابل تأمین پیشنهاد کرد. البته با وجود کرونا تأمین این میزان کسری بودجه برای دولت سخت است اما در سختی ها باید دست مردم را گرفت وگرنه در خوشی ها که خود مردم بلد هستند خوشی کنند. دولت باید دست از سیاست کج روانه سیاسی خودش بکشد و جلوی افزایش وحشتناک قیمت ارز را بگیرد.

توکلی تاکید کرد: با استیضاح رئیس جمهور بیشتر موفق هستم. باید این سئوال انجام شود شاید تنبه پیدا کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید