معرفی قدرتمندترین موشک روسیه

کدخبر: ۳۴۷۴۰۹
اقتصادنیوز: موشک بالستیک قاره‌پیمای «سرمت» روسیه به‌رغم آنکه تاریخ به کارگیری آن در ارتش این کشور به عقب افتاده است، به مجرد عملیاتی شدن رعب‌آور خواهد بود؛ موشکی که بر اساس گزارش‌ها برد ۱۸هزار کیلومتری دارد که عملا هر مکانی روی زمین را در تیررس آن قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ​نشنال اینترست روسیه یک کلکسیون موشک را از اتحاد شوروی سابق به ارث برده است که عملا رقیبی در دنیا ندارد و از نظر نوع و تنوع کلی بزرگ‌تر از زرادخانه موشکی هر کشور دیگری است. اگرچه برخی از موشک‌های قاره‌پیمای آن شروع به فرسوده شدن کرده‌اند، اما جدیدترین موشک یعنی سرمت موشکی خطرناک است. ترکیب برد بسیار بالا، قابلیت مافوق صوت احتمالی و حمل طیفی از کلاهک‌های هسته‌ای در این موشک در صورت عملیاتی شدن، شاید آن را منحصر به فرد سازد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی وضعیت کشور خود در سال ۲۰۱۸ آمادگی عملیاتی موشک قاره‌پیمای بالستیک سرمت را اعلام کرد. موشک سرمت یک موشک مستقر در سیلو و با سوخت مایع است که جایگزین سیستم کهنه شده  SS-۱۸ Satan می‌شود. نام موشک سرمت از روی قبایل بدوی سرمتی که در قرن‌های ششم تا چهارم قبل از میلادی مسیح در منطقه مربوط به روسیه، اوکراین و قزاقستان امروزی سکونت داشتند، برداشته شده است. این موشک در صورت عملیاتی شدن می‌تواند یک موشک بالستیک قاره‌پیما با برد بالا و خارق‌العاده باشد. این موشک می‌تواند یکی از سرسخت‌ترین موشک‌ها برای مقابله باشد، در صورتی که بتواند به درستی از سیلوی حاملش پرتاب شود. هرچند بخشی از تعریف‌های پوتین و رسانه‌های روسی درباره سرمت افکار غیرواقعی هستند که نزد مخاطب داخلی خوش می‌آیند، اما تردیدی در خصوص تسلط روسیه بر تکنولوژی موشکی در عرصه جهانی به‌ویژه در صورت اثبات کارکرد این موشک جدید وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید