قابلیت جدید ارتش ایران

کدخبر: ۳۴۷۴۶۹
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به ساخت شبیه‌ساز هواپیمای ایلوشین ۷۶ در کشور گفت: این نوید را به ناوگان هوانوردی کشور اعم از نظامی و غیرنظامی می دهم که امکان ساخت شبیه‌ساز تمام هواپیماهای فعال در کشور در نیروی هوایی ارتش وجود دارد.
قابلیت جدید ارتش ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش (نهاجا) در مراسم رونمایی از شبیه ساز هواپیمای ایلوشین ۷۶ که در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: نیروی هوایی از تعداد زیادی از ناوگان های متعدد از بلوک شرق و غرب برخوردار است و شبیه ساز ۹۰ درصد آنها را در اختیار دارد که عمدتا به دست متخصصان نهاجا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز اتفاق افتاده کار جدید در حوزه شبیه ساز است، افزود: با گام بزرگی که امروز برداشته شده است، این نوید را به ناوگان هوانوردی کشور اعم از نظامی و غیر نظامی میدهم که امکان ساخت شبیه‌ساز تمام هواپیماهای فعال در کشور در نیروی هوایی ارتش وجود دارد.

امیر نصیرزاده با اشاره به تاثیر ساخت شبیه سازهای پروازی در کاهش هزینه‌های ارزی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در طول سال بخش زیادی از ارز کشور جهت فراگیری آموزش های لازم در شبیه سازی صرف میشود اما با فراهم شدن امکان ساخت شبیه سازهای پروازی، از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه شبیه ساز یکی از عوامل مهم در ایمنی پرواز و جلوگیری از حوادث است، اظهار کرد: در آینده هم بنا داریم تا شبیه ساز p3f را بسازیم و در حوزه بقیه شبیه سازها هم به مباحث تاکتیکی ورود کرده ایم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید