ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد؛

رد ادعاهای کرونایی ترامپ توسط مقام ارشد دولتی

کدخبر: ۳۴۷۴۸۴
اقتصادنیوز؛ «استفان هان» رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا در واکنش به ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت، مردم ویروس کرونا را جدی بگیرند.
رد ادعاهای کرونایی ترامپ توسط مقام ارشد دولتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ استفان هان رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا در واکنش به ادعاهای رئیس‌جمهور این کشور گفت، شیوع ویروس کرونا یک همه‌گیری جهانی پرشتاب است و هر یک مورد مرگ یا ابتلا تأسف‌برانگیز است.

هان در مصاحبه‌ای گفت: «نمی‌خواهم وارد این بحث شوم که چه کسی درست می‌گوید و چه کسی غلط، اما با مشکلی جدی روبه‌رو هستیم».

این مقام دولت آمریکا گفت:‌ «باید کاری کنیم که جلوی این موج را بگیریم. ما این قدرت را داریم که با پیروی از دستورالعمل‌های کاخ سفید و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها این کار را انجام دهیم».

هان ضمن تأکید بر این‌که «مردم باید این [بیماری] را جدی بگیرند»، افزود کارگروه ویژه کاخ سفید بابت افزایش سریع موارد ابتدا در نیمه جنوبی آمریکا نگران است.

وی در ادامه گفت، اوضاع نسبت به چند ماه پیش متفاوت است زیرا موارد ابتلا میان جوانان افزایش یافته است.

هان در پاسخ به ادعاهای اخیر ترامپ گفت:‌ «این یک شیوع پرشتاب است، یک همه‌گیری جهانی پرسرعت است و هر یک مورد مرگ با ابتلا، تأسف‌برانگیز است و ما می‌خواهیم هرکاری که می‌توانیم برای توقف آن انجام دهیم».

ترامپ روز شنبه در سخنرانی روز استقلال آمریکا گفته بود: «۹۹ درصد از موارد ابتلا [به ویروس کرونا] کاملاً بی‌خطر هستند».

هان درباره این ادعای ترامپ گفت، ۴۰ میلیون تست کرونا در آمریکا گرفته شده است و شاید منظور رئیس‌جمهور این بوده که بسیاری از افرادی که ابتلای آن‌ها مثبت اعلام شده، فاقد علائم بوده‌اند.

ترامپ در حالی این ادعا را مطرح کرده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۲.۸ میلیون نفر عبور کرده و شمار جان باختگان نیز به ۱۳۰ هزار نفر رسیده است.

تا کنون شمار زیادی از سیاست‌مداران آمریکایی بی‌ملاحظگی و پاسخ ضعیف دولت ترامپ به شیوع ویروس کرونا در این کشور را به باد انتقاد گرفته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید