10 راه برای جلوگیری از کلاهبرداری در خرید اینترنتی

کدخبر: ۳۴۷۵۴۴
​اقتصاد نیوز:رعایت نکاتی مهم برای جلوگیری از سوء استفاده های اینترنتی بانکیکلاهبرداری های اینترنتی که مهمترین و شایع‌ترین آن با نام فیشینگ شتاخته می‌شود بعضا مشکلاتی را برای خریداران اینترنتی کالا و خدمات به وجود آورده است. این مشکلات با وجود پیچیدگی ظاهری به سادگی و با رعایت برخی نکات امنیتی قابل پیشگیری هستند.
10 راه برای جلوگیری از کلاهبرداری در خرید اینترنتی

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصر ایران، در این مطلب نگاهی به برخی توصیه‌های امنیتی برای خرید های اینترنتی داریم.

- برای استفاده از بانکداری اینترنتی هرگز از طریق لینک‌های موجود در سایت‌های دیگر، ایمیل، شبکه های اجتماعی و برنامه‌های پیام رسان تلفن همراه به سایت بانک مراجعه نکنید بلکه آدرس سایت بانک را در قسمت نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنید.

- به صحت نشانی URL صفحه بانکداری اینترنتی https://ib.tejaratbank.ir توجه کنید و از وجود قفل امنیتی سبز رنگ و عبارت https بر روی نوار آدرس مطمئن شده و در صورت عدم وجود آن از ورود اطلاعات خوداری کنید.

- هرگاه مرورگر هشدار عدم اعتبار گواهینامه (Certification Error) را نمایش داد از ادامه کار خودداری کنید.

- از سیستم عامل، آنتی ویروس و مرورگر بروز استفاده کنید.

- برای جلوگیری از نفوذ بدافزارها به رایانه خود حتما فایروال سیستم عامل را در وضعیت فعال نگه دارید.

- هنگام دریافت پاکت رمز عبور خدمات نوین از شعبه به سلامت و عدم پارگی پاکت دقت کرده و در اولین زمان ممکن آن را تغییر دهید.

- از رمز عبور پیچیده استفاده کنید. رمز عبور پیچیده شامل حروف بزرگ، کوچک، عدد، و کاراکتر ویژه مانند @#%&* است که طول آن نباید کمتر از 8 کاراکتر باشد.

- رمز عبور و رمز دوم خود را در بازه های زمانی مشخص تغییر دهید و هرگز شناسه ورود و رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

- نام کاربری و کلمه عبور خود را به‌خاطر بسپارید و در‌صورت نیاز آن‌را در محل امن و دور از دسترس دیگران یاداشت کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید