بقایای یک قهرمان شورشی به شکل عجیبی پیدا شد! +‌تصاویر

کدخبر: ۳۴۷۵۵۴
اقتصاد نیوز:​​​​​​در سال ۱۶۰۲، هنگامی که رد هیو رو اودانل (Red Hugh O’Donnell)، سرکرده ایرلندی، در سفر به وادادولید (Valladolid) اسپانیا، در اثر عفونت روده از پای درآمد، توسط فیلیپ سوم پادشاه اسپانیا به خاک سپرده شد.

 به گزارش اقتصاد نیوز، روزنامه ایرلندی تایمز نوشت جسد او به آرامگاه ابدی او، لاکاپیلا د لاس ماراویلاس (La Capilla de las Maravillas)- کلیسای مارولس (Chapel of Marvels)- بر روی یک اسب حمل شده و مقامات اسپانیایی به همراه او مشعل و شمع نیز حمل کرده‌اند.

سکولار و نابودی کلیسا

به دلیل حرکت به سوی سکولاریزاسیون (secularization) در اسپانیا در دهه ۱۸۰۰، این کلیسا از بین رفت. باستان‌شناسی اخیرا نه تنها دیوارهای این کلیسا، بلکه دو تابوت چوبی، استخوان انسان و جمجمه‌ی را کشف کردند که ممکن است منجر به تایید این موضوع شود که گورستان "رد هیو رو اودانل" پیدا شده‌است.

احتمالا بقایای قهرمان شورشی ایرلندی رد هیو او  دونل در اسپانیا پیدا شده است.

جستجوی قبر اودانل زمانی آغاز شد که برندان روهان (Brendan Rohan) از بخش دانگال (Donegal) از وادادولید در شمال غربی اسپانیا دیدن کرد و به دنبال اطلاعاتی بود که می‌توانست او را به قبر قهرمان ایرلندی برساند. او سه روز را در حال اجرای برنامه بود تا اینکه با مدیر گردشگری فرهنگی که در این موضوع با هم اشتراک داشتند، ارتباط کاری را شروع کرد.  

irish-red-hugh-spain6.jpg

روهان سپس به بخش مدیریت بایگانی‌ها اعزام شد و در آنجا به او اطلاع دادند که جست و جوها نتیجه نداشته است. کمی بعد از بازگشت روهان به ایرلند، مقامات شهری که روهان با آنها صحبت کرده بود تصیم گرفتند به دنبالش بروند و در عرض یک سال اطلاعات کافی در مورد محل دقیق کلیسای قدیمی بدست ‌آمد که این اطلاعات برای شروع حفاری به صورت قانونی کافی بود.

 

رد هیو که بود؟

رد هیو در حدود سال ۱۵۷۲ در ایالت دانگال در ایرلند متولد شد و LibraryIreland روایت می‌کند که او فرمانروای تیرکانل (Tyrconnell)( نام اولیه ایالت دانگال) بود. او در بیست‌ سالگی به مقام فرمانروایی رسید، اما در سراسر عمرش با انگلستان خصومت داشت و در این زمان ایرلند نیز برای استقلاش از انگلستان می‌جنگید. هنگامی که رد هیو شانزده سال داشت، توسط سر جان پروت (Sir John Perrot)، نماینده ایرلند که طرفدار انگلیس بود از سال ۱۵۸۴ تا ۱۵۸۸ ربوده شد و چندین سال در قلعه دوبلین با دیگر مخالفان ایرلندی زندانی گردید.

احتمالا بقایای قهرمان شورشی ایرلندی رد هیو او  دونل در اسپانیا پیدا شده است.

وی در سال ۱۵۹۲ دو بار برای فرار از زندان تلاش کرد. در طول حبس، هیو آشکارا در برابر انگلیسی‌ها مقاومت می‌کرد و با اعضای خانواده قدرتمند دیگری در منطقه، خانواده اونیل، دوست شده بود. هنری و آرت اونیل (Henry and Art O’Neill) با هیو در دومین تلاش خود فرار کردند، اما آنها در زمان فرار هنری را گم کردند. آن دو نفر کنار صخره‌ای دراز کشیدند و برای مدتی استراحت کردند که در این مدت تمام بدنشان با برف پوشیده شد. آرت به علت سرمازدگی جانش را از دست داد و هیو بعد از چندین روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در گلنمالور (Glenmalure) زنده ماند.

او را به شمال دانگانون (Dungannon) بردند، جایی که او و آرت اونیل با هم برنامه مقاومت در برابر انگلیسی‌ها را کشیده و با هم متحد شدند. رد هیو هنوز تحت مراقبت پزشکی بود و به علت دراز کشیدن در برف به مدت طولانی و در نتیجه سرمازدگی انگشت‌های بزرگ پاهایش از دست داد.

احتمالا بقایای قهرمان شورشی ایرلندی رد هیو او  دونل در اسپانیا پیدا شده است.

 

مبارزان رد هیو بر علیه انگلیسی‌ها

پس از بهبودی، به ایالت تیرون (Tyrone) رفت و آنجا را ویران و نابود کرد، زیرا فرمانروای آنجا، سر تورلاف لوینیهر اونیل (Sir Turlough Luineach O’Neill)، طرفدار انگلیسی‌ها بود. رد هیو مورد عفو قرار گرفت و زندگی به عنوان یک فرمانروا و لرد ایرلندی را آغاز کرد، اما او این موقعیت را تنها برای دو سال توانست حفظ کند زیرا نماینده جدید دولت انگلیس در انیسکیل (Enniskillen) که توسط یک ایرلندی اداره می‌شد، حکومت‌نظامی اعلام کرد.  هیو و افرادش وارد شهر شدند و آنجا را ویران کردند.  

احتمالا بقایای قهرمان شورشی ایرلندی رد هیو او  دونل در اسپانیا پیدا شده است.

پادگان انگلیسی در پل درامان (Drumane Bridge) شکست خورد، جایی که لردهای ایرلندی موافقت کردند که به بازماندگان اجازه دهند در آنجا به زندگی خود ادامه بدهند. بعد از آن رد هیو، در کشمکش‌ها و آشوب‌ها موجود در منطقه نیز شرکت کرد و قلعه‌های اشغال‌شده انگلیس را ویران نمود. در این میان او کمک فیلیپ سوم را نیز پذیرفت. در سال ۱۵۹۹، او و اونیل، انگلیسی‌ها را در یلو فورد (Yellow Ford) و همچنین چند ماه بعد یک ارتش انگلیسی را تحت فرماندهی سرکنرز کلیفورد (Sir Conyers Clifford) در Ballaghboy شکست دادند.

 

مرگ رد هیو

احتمالا بقایای قهرمان شورشی ایرلندی رد هیو او  دونل در اسپانیا پیدا شده است.

همچنان که جنگ چندین سال ادامه داشت، اونیل و رد هیو تعداد بیشتری سرباز و سلاح به خدمت گرفتند. فیلیپ سوم از رد هیو دعوت کرد تا به زامورا (Zamora) در اسپانیا بیاید اما به تعهدات خود در حمایت از هیو در مسیر زامورا عمل نکرد. رد هیو به اسپانیا سفر کرد، اما پیش از رسیدن به پادشاه درگذشت. اگر استخوان‌های یافت‌شده در این منطقه باستانی انگشتان بزرگ پایشان قطع شده باشد، دانشمندان مطمئن خواهند شد که بقایای رد هیو را کشف کرده‌اند.  با این‌حال فرزندان او نیز آماده انجام آزمایش دی ان ای هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید