ظریف افشا کرد؛ خسارت چند میلیارد دلاری یک نماینده اصولگرا به ایران!

کدخبر: ۳۴۷۶۵۵
​اقتصادنیوز : محمدجواد ظریف در جلسه‌ای با جهانگیری پرده از رفتار یکی از نمایندگان منتقد برداشت؛ نماینده‌ای که در جلسه ظریف و پوتین نیز حضور داشته است.
ظریف افشا کرد؛ خسارت چند میلیارد دلاری یک نماینده اصولگرا به ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین روز یکشنبه وقتی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به بهارستان رفت  تا گزارشی از سیاست خارجی ارئه کند رفتار نمایندگان مجلس آنقدر عجیب و غریب بود که نقل هر محفلی شد. از داد و فریادها گرفته تا انواع توهین‌ها و تخریب‌ها؛ موضوعی که هنوز بعد از یک روز درباره آن صحبت‌ می‌شود.در این میان که نمایندگان برای حمله به وزیر گوی سبقت از هم می‌ربودند، محمد آصفری نماینده اراک که اتفاقا در روزهای تصویب برجام در مجلس نهم ردای نمایندگی به تن داشت در انتقاد به مذاکرات وزارت خارجه و عدم حضور نمایندگان گفت: اخیرا در فضای مجازی شایعه‌های بسیار گسترده‌ای در خصوص واگذاری جزیره کیش مطرح شده که اسباب نارضایتی مردم را ایجاد کرده است، آقای ظریف شما شاهد هستید که در مجلس نهم چندین بار گفتیم که اجازه بدهید که یک یا دو نفر از نمایندگان مجلس به انتخاب خود نمایندگان در مذاکرات برجام حضور پیدا کنند و حتی کمیسیون امنیت کتبا این درخواست را ارائه کرد اما این مسئله محقق نشد. شاید آقای روحانی فکر می‌کرد اگر قرار است فتح‌الفتوحی باشد باید به نام دولت این مسئله ثبت شود اما امروز شاهدیم که شما از تفاهم و اتحاد صحبت می‌کنید و این مسئله با رفتار دولت جور درنمی‌آید.

 

او ادامه داد: آقای ظریف شما شاهد هستید در مجلس قبل چندین بار نمایندگان با مسئولان وزارت خارجه همراه شده و در دیدارهایی با مقامات همچون پوتین، بشاراسد، سید حسن نصرالله و نوری المالکی حضور یافتند، بعد از این سفرها نمایندگان گزارش‌های جامعی را به مجلس ارائه و اعلام کردند در این مذاکرات با این شخصیت‌ها چه گذشته و چه درخواست‌هایی مطرح شده اما بعد از آن وزارت خارجه اجازه نداد که نمایندگان همراه با وزارتخانه سفر کند تا مشخص شود که در این مذاکرات چه می‌گذرد از این رو اگر در این مذاکرات و دیدارها پشت پرده‌ای وجود دارد مجلس باید متوجه شود.

اظهارات آصفری بدون پاسخ نماند و محمدجواد ظریف در دیدار امروز مدیران ارشد وزارت خارجه با معاون اول رئیس جمهور گفت: دیروز یکی از نمایندگان می‌گفت چرا شما نمایندگان را در جلسات خود راه نمی‌دهید؛ اتفاقاً همان برادر در مذاکرات به کلی سری من و پوتین حضور داشت و بعد از آن گفت قرار است روسیه از ما نفت بخرد؛ همان گفته موجب قطع خرید نفت ایران از سوی روسیه شد؛ چون هرکجا که روس‌ها خواستند از ما نفت بخرند، آمریکایی‌ها جلوی آن را گرفتند، درحالیکه می‌شد جور دیگری رفتار شود؛ درباره چین و برجام هم همین‌گونه است؛ این یک معضلی است که سیاست خارجی با آن روبروست و کسی هم به کمک ما نمی‌آید.

c3dDfBOrK1YL

وی تصریح کرد: اگر همه کسانی که در این زمینه اظهار نظر می‌کنند و به وزارت خارجه فشار می‌آوردند، به شفافیت معتقد باشند، متوجه می‌شوند که چرا وزارت خارجه این اعتقاد را دارد؛ لذا ما بیشترین علاقه را داریم تا بتوانیم شفاف عمل کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: بالاخره امروز سیاست خارجی به کف خیابان آمده و خیلی‌ها با کشیدن عکس مار، جامعه را تهیج می‌کنند همانطور که امروز درباره چین این کار را انجام دادند، و این خطری است که وزارت خارجه را تهدید می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید