ترور هشام‌الهاشمی؛ پیام تسلیت آمریکا و اروپا/ برکناری فرمانده پلیس فدرال

کدخبر: ۳۴۷۶۹۲
اقتصادنیوز؛ سفیر آمریکا و اتحادیه اروپا در بغداد به ترور تحلیل گر سرشناس عراقی توسط افراد ناشناس واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.
ترور هشام‌الهاشمی؛ پیام تسلیت آمریکا و اروپا/ برکناری فرمانده پلیس فدرال

به گزاش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ هشام الهاشمی یکی از تحلیلگران سرشناس مسائل سیاسی و امنیتی در عراق، در جلوی خانه خود در شرق بغداد هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

سفارت آمریکا و سفیر اتحادیه اروپا در بغداد به این ترور واکنش نشان دادند و پیام تسلیتی را صادر کردند.

در پیام تسلیت سفارت آمریکا آمده است: غم و اندوه عمیق خود را به خاطر ترور بزدلانه دکتر هشام الهاشمی که یک تحصیل گرده قابل احترام بود بیان می داریم. تسلیت صمیمانه خود را به خاطر این زیان تلخ به خانواده مرحوم و ملت عراق تقدیم می کنیم.از دولت عراق می خواهیم که هر چه سریعتر عاملان این جنایت را دستگیر و به قانون معرفی کند.

و اما مارتین هوث سفیر اتحادیه اروپا هم در بغداد در پستی نوشت: با خانواده و دوستان الهاشمی ابراز همدردی می کنیم. ما هم به خاطر این حادثه ناراحت هستیم. باید عاملان این جنایت زشت شناسایی و محاکمه شوند.

الهاشمی از جمله سرشناس ترین تحلیلگران مسائل امنیتی به ویژه در رابطه با گروه های افراط گرا و تروریستی از قبیل داعش به شمار می رفت جایی که چندین کتاب و مقالات زیادی در این باره نوشته بود و برای تحلیل مسائل امنیتی و سیاسی نیز تقریبا هر روزه در شبکه های مختلف عراق و جهان عرب ظاهر می شد.

در همین راستا مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ترور الهاشمی را محکوم و فرمانده لشکر اول پلیس فدرال عراق را برکنار کرد.

الکاظمی قول داد که دیگر عراق شاهد چنین حوادثی نباشد و عاملان این جنایت را تهدید کرد که به زودی آنها را دستگیر و محاکمه خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید