گزارش «اسرائیل امروز» از پیام‌های ادعایی مصر و عربستان به اسرائیل درباره طرح الحاق؛

برای شاهزاده‌ها ایران مهم است نه فلسطین

کدخبر: ۳۴۷۷۱۵
اقتصادنیوز؛ روزنامه عبری زبان «اسرائیل امروز» مدعی شد: بیشتر سران عرب پیام های اطمینان بخشی درباره قضیه الحاق کرانه باختری و غور الاردن به اسرائیل فرستاده اند و تاکید کرده اند که نسبت به طرح تحمیل حاکمیت اسرائیل بر آن مناطق بی تفاوت هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ براساس نوشته این روزنامه، مصر، عربستان و امارات گفته اند که برخلاف پادشاه اردن نسبت به طرح الحاق بی تفاوت هستند در حالی که منافع اردن حضور ارتش اسرائیل در مرزهای غربی را ایجاب می کند.

این روزنامه با اشاره به اینکه مخالفت اردن با طرح الحاق از نگرانی نسبت به اعتراضات خیابانی در این کشور نشأت می گیرد، در ادامه نوشت: براساس پیام های سران عرب، آنها فقط از واکنش مردم کشورهایشان می ترسند اما به محکوم کردن این اقدام و نه بیشتر از آن، بسنده خواهند کرد.

روزنامه اسراییلی درباره دلیل مواضع رژیم های عربی در این خصوص آورده است: از زمان بهار عربی که منجر به سرنگونی قویترین سران عرب از جمله حسنی مبارک و معمر قذافی شد، حکام عرب درگیر تنازع برای بقا هستند که در درجه اول اهمیت برایشان قرار داردو آنچه می تواند تداوم حکومت های آنها را تهدید کند، تروریسم اسلامی- به زعم این روزنامه- و بمب هسته ای ایران است که بیش از هر قضیه منطقه ای دیگری نگران آن هستند.

روزنامه مذکور ادامه داد: این همان دلیلی است که باعث شده است عربستان و متحدانش قطر را که از اخوان المسلمین حمایت و با ایران همکاری می کند، تحریم کنند.

روزنامه اسرائیل امروز در ادامه با اشاره به اینکه این همان تفسیر توافقنامه های بهداشتی امارات با اسرائیل است که  دو بار در هفته اخیر  و در اوج آمادگی ها برای الحاق کرانه باختری اعلام کرده است، در پایان نوشت:برای شاهزادگان موضوع ایران مهم است نه فلسطینی ها.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید