سوءقصد به جان ترودو ناکام ماند؛

ترور نخست‌وزیر کانادا

کدخبر: ۳۴۷۷۱۹
اقتصادنیوز؛ شبکه خبری «سی‌تی‌وی» از ترور نافرجام جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا خبر داد.
ترور نخست‌وزیر کانادا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ بر اساس گزارش شبکه خبری «سی‌تی‌وی»، مردی به همراه سلاحی که گفته می‌شود استفاده از آن ممنوع بوده به قصد قتل یا مجروح کردن «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا وارد خانه وی شده است.  

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این شبکه کانادایی نوشته، مظنون این حادثه که در دوم ژوئیه (۱۲ تیر ماه) دست به چنین اقدامی زده به وسیله یک اتومبیل باربری درب ورود خانه جاستین ترودو را می‌شکند و وارد خانه وی می‌شود. 

سی‌تی‌وی گزارش داده که مظنون این حادثه به تهدید قتل یا مجروح کردن نخست‌وزیر کانادا متهم شده است. 

این مظنون که نام او «کوری هورن» بوده اندکی بعد، دستگیر شد اما مقامات در مورد انگیزه وی برای چنین اقدامی، جزئیاتی ارائه نکرده‌‌اند. 

براساس اسناد منتشر شده دادگاه، کوری هورن که ساکن استان مانیتوبا و یکی از سربازان ذخیره در گردان تکاوران کانادا بوده طبق شواهد محلی با خود یک سلاح ام۱۴، دو تفنگ شاتگان (ساچمه‌زن) و همچنین یک هفت‌تیر با خود حمل کرده است. 

اسناد این دادگاه نشان می‌دهند که مظنون این حادثه برای سلاح ام‌۱۴ مجوز داشته اما استفاده از آن ممنوع بوده و برای سه تفنگ دیگر مجوزی نداشته است. 

گفته می‌شود مظنون ۴۵ ساله این حادثه، در برنامه مقابله با ویروس کرونا در این کشور به طور تمام وقت مشغول به کار بوده است. 

این مظنون همچنین به داشتن خشاب ظرفیت بالا بدون مجوز و ۲۱ اسحه دیگر متهم شده است.    

جاستین ترودو و خانواده وی از سال ۲۰۱۵ تاکنون در خانه‌‌ای به نام «ریدو کاتیج» در شهر اتاوا، پایتخت این کشور، ساکن بوده‌اند. ریدو کاتیج خانه رسمی نخست وزیر کانادا است. 

طبق شواهد محلی گفته می‌شود که مظنون این حادثه پیش از آنکه به سمت خانه ترودو حرکت کند در باغ گل رز مخفی شده بود.

همچنین گفته می‌شود نخست‌وزیر کانادا و «جولی پایت» فرماندار کل این کشور در زمان این حادثه در محل اقامت خود حضور نداشته‌اند.   

بنا بر گزارش‌ها، مظنون این حادثه پیشتر در صفحه اجتماعی فیسبوک در مورد مشکلاتش با بیماری کووید-۱۹ نوشته بود و این نظریه را مطرح کرده بود که «بیل گیتس»، بنیانگذار مایکروسافت، مسئول (شیوع) ویروس کرونا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید