دو مراسم عروسی با 200 مبتلا و 5 فوتی کرونا

کدخبر: ۳۴۷۷۷۷
اقتصادنیوز؛ سراج‌الدین عارف‌نیا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۲۰۰ نفر در این استان پس از شرکت در مراسم عروسی به کرونا مبتلا و ۵ نفر فوت کردند.
دو مراسم عروسی با 200 مبتلا و 5 فوتی کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ سراج‌الدین عارف‌نیا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت که پیک دوم کرونا در استان گلستان همچنان ادامه دارد و تعداد بستری‌های روزانه ما افزایش داشته است.

وی افزود: ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس، آق قلا، کلاله و مینودشت دیگر پاسخگوی بیماران مبتلا به کرونا نیست و باید بخش‌های دیگری ایجاد کنیم زیرا زنگ خطر کرونا در این چهار شهرستان به صدا درآمده است.

عارف نیا ادامه داد: پیک دوم کرونا در گرگان هم رخ داده و وضعیت بسیار نزدیک به قرمز است، ظرفیت بیمارستان پنج آذر گرگان از بیماران مبتلا به کرونا پر شده و دو بخش بیمارستان صیاد شیرازی گرگان را برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: پیک دوم در برخی شهرهای گلستان مانند گنبدکاووس و آق قلا نسبت به پیک نخست شدیدتر است و باید مراقبت‌های نسبت به قبل بسیار بیشتر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد اعمال و اجرای محدودیت‌ها در استان گفت: محدودیت‌ها نباید فقط در قالب مصوبه باشد و باید سفت و سخت آنها را اجرا کرد، مرکز بهداشت می‌تواند در صورت رعایت نکردن مصوبات و پروتکل‌ها توسط اصناف مختلف آنها را پلمب کند و به دادستانی گزارش دهد.

عارف‌نیا افزود: باید قواعد محکمی برای برخورد با مراسم تجمعی ایجاد شود، زیرا تعداد مبتلایان به کرونا در استان پس از برگزاری عروسی‌ها سه برابر شده است.

وی ادامه داد: در یکی از روستاهای داشلی برون که از کرونا پاک بود، دو عروسی برگزار شد که دو هفته بعد بیش از ۲۰۰ نفر که در این دو عروسی شرکت کرده بودند به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه پنج نفر فوت کردند.

عارف نیا با بیان اینکه اگر از پیک دوم کرونا درس نگیریم قاعده را باخته‌ایم، خاطرنشان کرد: ما هشدارهای لازم را به مردم داده‌ایم و رسانه‌ها هم باید ناظر باشند، زمانی که فرهنگی زندگی با کرونا ایجاد نمی‌شود باید قوانین بازدارنده بگذاریم.

وی با اشاره به کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در بیماستان‌های گلستان گفت: پس از کمبود دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های گلستان، وزارت بهداشت برای خرید تانک اکسیژن دو میلیارد تومان کمک کرده و خیران هم قرار است سه میلیارد تومان کمک کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد قیمت ماسک یادآور شد: قیمت مصوب فروش ماسک در داروخانه‌ها از هزار و ۸۰۰ تومان تا دو هزار و ۵۰۰ تومان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید