هشدار در باره ظاهر شدن کرونای جدید

کدخبر: ۳۴۷۸۰۴
​اقتصاد نیوز:پژوهشگران هشدار دادند که ویروس جدید کرونا از جانوران به انسان منتقل خواهد شد.
هشدار در باره ظاهر شدن کرونای جدید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اسپوتنیک، روزنامه « The Straits Times» نوشت محققان سنگاپوری هشدار دادند که ویروس جدید کرونا از جانوران به انسان منتقل خواهد شد.

وان لینف رهبر برنامه بیماری‌های عفونی جدید وابسته به دانشگاه ملی سنگاپور اعتراف کرد که نمی توان زمان دقیق شیوع ویروس جدید را اعلام کرد و اینکه تا چه حد شیوع آن گسترده و جدی خواهد بود. متخصصان نگران هستند که کووید-19 از انسان به جانوران منتقل شده و پس از مدتی این فرایند برعکس شود.

معاون رئیس مدرسه عالی تندرستی جامعه در سنگاپور متذکر شد که تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا می تواند دهها بار بیش از  شاخص‌های رسمی باشد.  تنها راه کشف تعداد واقعی مبتلایان، انجام تست آنتی بادی است.

محقق انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان نیز از گسترش جدید ویروس کرونا صحبت کرده و گفته بود که کشف این ویروس فقط قله کوه یخ است و آن را میتوان یک سیگنال نگران‌کننده برای کل جهان دانست.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید