معضل ویژه کرونا در نیمه دوم سال

کدخبر: ۳۴۷۸۴۷
رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: نبود تشخیص افتراقی بیماری‌های کرونا و آنفلوآنزا نگران کننده است. علائم این دو بیماری در ابتدای بروز شبیه به هم است و این موضوع می‌تواند مشکل جدی در نیمه دوم امسال ایجاد کند.
معضل ویژه کرونا در نیمه دوم سال

به گزارش اقتصادنیوز، دکتر سید محمد جزایری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اوایل ابتلا، علائم هر دو بیماری غیراختصاصی است و این موضوع برای نیمه دوم سال که احتمالا هر دو بیماری شیوع دارند، هشدار دهنده است.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین دلایلی که چین و ایران، نتوانستند بیماری را به موقع و به طور کامل کنترل کنند، همزمانی دو بیماری و اشتباه گرفتن کرونا با آنفلوآنزا بوده است.

جزایری با اشاره به اینکه هر ساله از اواخر شهریور عفونت آنفلوآنزا در جامعه شایع می شود، افزود: امسال با شیوع مجدد کرونا در این ایام، شاهد ابتلای تعداد زیادی از هموطنان خواهیم بود؛ بنابراین شرایط باید برای تشخیص افترافی این بیماری ها فراهم شود تا دوباره غافل گیر نشویم.

وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا، بیماری آنفلوآنزا فروکش کرده و مشکل تشخیص افتراقی این دو بیماری را نداریم اما در فصولی که آنفلوآنزا وجود دارد، مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید