خروج یک توده ۹ کیلوگرمی از شکم یک بیمار در یاسوج+عکس

کدخبر: ۳۴۷۹۰۳
اقتصادنیوز: متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: دریک عمل جراحی موفق در این بیمارستان توده ۹ کیلوگرمی از شکم یک بیمار خارج شد.

به گزارش اقتصادنیوز عیسی صالحی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بیمار هم استانی به علت سرطان پیشرفته کلیه چندین بار به استان های مجاور برای درمان مراجعه کرده بود.

وی افزود: بیمار به علت ریسک بالای جراحی، داشتن شرایط قلبی و ریوی نامناسب، کم خونی شدید و ریسک بالای مرگ و میر تحت عمل جراحی قرار نگرفته بود.

jIKtt2yf26rk

 

صالحی تصریح کرد: به طور معمول طبق علم پزشکی این گونه بیماران راهی جز عمل جراحی ندارند.

متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج ابراز داشت: جراحی نکردن این بیمار نیز منجر به ورم شدید پا و بدن وی شده بود که پس از مراجعه، با هماهنگی تیم جراحی و با کمک پزشکانی همچون متخصص عروق، متخصص بیهوشی و تکنیسن های اتاق عمل طی چهار ساعت تحت عمل جراحی قرار گرفت و این جراحی با موفقیت به پایان رسید.

وی عنوان کرد: این عمل و سایر عمل های انجام شده در بیمارستان نشان دهنده پتانسیل بالای علنی پزشکان در این استان است.

صالحی افزود: پس از طرح تحول نطام سلامت تاکنون اعمال جراحی خوب و با موفقیت بالا در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج توسط پزشکان مجرب انجام شده که از مراجعه بیماران به استان های همجوار تا حدود بسیار زیادی کاسته شد که هم در هزینه ها و هم آمد رفت کمک شایانی به هم استانی ها بوده است.

قبل از انقلاب اسلامی تنها کمتر از ۳۰۰ تخت استاندارد بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد موجود بود.

این میزان به برکت انقلاب اسلامی و با بهره برداری از بیمارستان‌های تازه تأسیس در شهرستان‌های گچساران، یاسوج و باشت به بیش از یک هزار تخت استاندارد رسیده است.

مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی یاسوج با قدمتی بیش از ۴۰ سال تنها مرکز درمانی بیماران تصادفی در کهگیلویه و بویراحمد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید