مهار مجدد حریق جنگل‌های بلوط بلند چهارمحال و بختیاری

کدخبر: ۳۴۷۹۱۱
اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش نیروهای امدادی و مردمی، آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند این استان برای بار دوم در ۲۴ ساعت گذشته مهار شد.
مهار مجدد حریق جنگل‌های بلوط بلند چهارمحال و بختیاری

به گزارش اقتصادنیوز مرتضی زمانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: جنگل‌های بلوط بلند که از ساعت ۱۴ روز سه شتبه دوباره دچار آتش‌سوزی شده بود، پس از ۹ ساعت تلاش بی‌وقفه ، زبانه های آن مهار شد.

وی افزود: با توجه به وزش باد شدید و احتمال تشدید آن و آغاز آتش‌سوزی دوباره این جنگل‌ها ، تاکید شده که گروه‌ها همچنان در محل حضور داشته باشند.
زمانپور تصریح کرد: متاسفانه یکی از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اردل در عملیات اطفای حریق جنگل‌های بلوط بلند حاشیه سد کارون ۴ روز سه‌شنبه دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.
وی یادآور شد: مهار آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند با بسیج همگانی نیروهای امدادی، مردمی، گروه‌های مختلف دولتی، جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و با استفاده از ترفند آتش‌بُر انجام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سطح آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند بزودی برآورد و اطلاع رسانی می‌شود اما در آتش‌سوزی روز دوشنبه ۶۰ هکتار جنگل طعمه آتش شده بود.

زمانپور گفت: آتش‌سوزی اخیر برای ششمین بار در یک ماه گذشته رخ داده است.

به گزارش ایرنا، حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند از ساعت ۱۹ دوشنبه آغاز شد که بلافاصله مهار آتش در دستور کار قرار گرفت.
جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.
هم‌اکنون تمامی نیروهای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به فرماندهی استاندار در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز به محل اعزام می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید