پلیس در مترو ماسک را اجباری کرده است

کدخبر: ۳۴۷۹۳۶
فرمانده یگان انتظامی مترو تهران با بیان اینکه بیش از 95 درصد مردم در حال حاضر در ایستگاه‌های مترو از ماسک استفاده می‌کنند، گفت: به دلیل ازدحام جمعیت، فاصله اجتماعی در مترو رعایت نمی‌شود.
پلیس در مترو ماسک را اجباری کرده است

به گزارش اقتصادنیوز، «سرهنگ سعید عطاللهی» فرمانده یگان انتظامی مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نظارت پلیس مترو بر استفاده مسافران از ماسک گفت: از تاریخ ۱۰ خردادماه سال جاری که ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری مبنی بر جلوگیری از ورود مسافران بدون ماسک به ایستگاه‌های مترو داشت، پلیس نیز بر اساس وظایف ذاتی که برعهده داشته در دو شیفت کاری صبح و بعداز ظهر از ساعت ۵ و نیم صبح در تمام ورودی‌های مترو حضور پیدا می‌کنند و در کنار عوامل ایستگاهی و انتظامات مترو در این کار نظارت دارند و با افرادی که بدون ماسک هستند، تذکراتی می‌دادند.

وی ادامه داد: قاطبه مسافران یعنی بیش از ۹۵ درصد در هنگام استفاده از مترو از ماسک استفاده می‌کنند. بخشی نیز از استفاده از ماسک استنکاف کرده و تبعیت نمی‌کنند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. پلیس نیز با خویشتنداری این افراد را دعوت به آرامش کرده و به آنها تذکر می‌دهد بعد از تذکرات و نصیحت‌های پلیس بخشی از افراد استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند، اما واقعا ممکن است برخی افراد توان خرید ماسک را نداشته باشند، البته بخش‌هایی در مترو مشخص شده و ماسک با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود که افراد بدون ماسک بتوانند از آنجا ماسک‌‌های ارزان قیمت تهیه کنند.

فرمانده یگان انتظامی مترو تهران خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند، اما با توجه به ازدحام جمعیت و مسافران فاصله‌گذاری اجتماعی در واگن‌ها رعایت نمی‌شود.

سرهنگ عطاللهی تصریح کرد: برخی افراد که از استفاده از ماسک خودداری می‌کنند، مدعی هستند که بیمار نمی‌شوند و با عوامل انتظامات مشاجره می‌کنند. ما برای این افراد نیز مشاورانی گذاشتیم سعی می‌کنیم با صحبت‌ کردن این افراد را قانع کنیم که برای حفظ سلامت خودشان و دیگران باید از ماسک استفاده کنند. البته همانطور که گفتم در حال حاضر استفاده عموم مردم از ماسک در مترو بسیار خوب است. در روزهای اول مقاومت‌ها و واکنش‌هایی از سوی برخی از مسافران شاهد بودیم که خوشبختانه این رفتارها برطرف شده است و مردم اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: شرایط مترو با خیلی از مکان‌های دیگر متفاوت است، مترو یک شهر زیرزمینی است که باید در آن اصول بهداشتی به مراتب بیش از دیگر مکان‌ها رعایت شود، چراکه محیط بسته است و هوا به خوبی جریان ندارد و ازدحام جمعیت و مسافر در آن زیاد است و این موضوع می‌طلبد که با توجه به شیوع بیماری همه شهروندان و مسافران نکات بهداشتی را رعایت کنند.

فرمانده یگان انتظامی مترو تهران خاطرنشان کرد: قبل از اجرای طرح ترافیک روزانه حدود ۴۰۰ هزار نفر مسافر از مترو استفاده می‌کردند بعد از اجرای طرح ترافیک این رقم افزایش پیدا کرده و در حال حاضر جمعیتی که از مترو استفاده می‌کنند بین ۸۰۰ تا یک میلیون نفر هستند و همکاران ما و عوامل ایستگاهی و انتظامی با توجه به موج دوم بیماری کرونا در ورودی گیت‌ها حضور دارند، با تمام توان و ظرفیت در خدمت مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما این اقدامات را برای سلامت جامعه و مردم انجام می‌دهیم و هر اقدامی که از عهده ما برآید، برای سلامت مردم انجام می‌دهیم. در حال حاضر نیز از ورود افرادی که کارشکنی می‌کنند جلوگیری می‌شود و باید حتما از ماسک استفاده کنند، چراکه این مصوبه دولت و دستور رییس‌جمهور است که همه مردم در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید