رئیس سنتکام به نخست‌وزیر عراق؛

به دنبال حضور طولانی مدت در عراق هستیم

کدخبر: ۳۴۷۹۴۶
اقتصادنیوز؛ ژنرال کنت مکنزی فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا) در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفته که واشنگتن به دنبال حضور طولانی مدت در عراق اما با تعداد نظامیان کمتر است.
به دنبال حضور طولانی مدت در عراق هستیم

 «کنت مک‌کنزی»، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در غرب آسیا(سنتکام) شب گذشته (سه‌شنبه) با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق دیدار و در مورد حضور سربازان آمریکایی در این کشور اظهار نظر کرد. 

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، مک‌کنزی در این دیدار مدعی شد که کشور عراق خواستار حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور است. 

وی در جمع خبر‌نگاران گفت: «من بر این باور هستم که در آینده، آنها (عراقی‌ها) از ما می‌خواهند که همراه‌شان باشیم.» 

وی در ادامه افزود: «من احساس نمی‌کنم که حال و هوای خروج شتاب زده ما اکنون باشد.»  

مک‌کنزی همچنین ادعا کرد الکاظمی به دلیل مقابله با تمام جناح‌ها در دولت عراق و حفظ روابط با آمریکا و ایران در موقعیت سختی قرار دارد. 

وی در این باره گفت: «من فکر می‌کنم او (الکاظمی) در حال مذاکره برای کسب اعتماد است. به نظرم باید به او کمک کنیم. او در موقعیت بسیار سختی است.»

مک‌کنزی همچنین مدعی شد که الکاظمی متعهد به محافظت از سربازان و پایگاه‌های آمریکایی در برابر حملات است.

رئیس سنتکام ابراز امید‌واری کرد که دیدار مقامات عراقی و آمریکایی که قرار بود این ماه صورت بگیرد، حضوری برگزار شود اما اذعان کرد که ویروس کرونا می‌تواند بر این دیدار‌ تأثیر بگذارد. 

دیدار مک کنزی با الکاظمی | واشنگتن به دنبال تداوم حضور نظامی در عراق اما با تعداد کمتر

وی در ادامه افزود: «قطعاً ما به حضور برخی خارجی‌ها در عراق نیاز داریم. من نمی‌دانم که اکنون (این حضور) باید به این اندازه زیاد باشد، زیرا در نهایت این یک تصمیم سیاسی است نه نظامی. اما به نظرم عراقی‌ها پذیرای آنچه برای آنها انجام می‌دهیم هستند و  برای آن اهمیت قائل هستند.»

مک‌کنزی در پایان صحبت‌های خود به اینکه چه تعداد سرباز در عراق خواهند ماند اشاره‌ای نکرد اما عنوان کرد که نیرو‌های متعارف عراقی اکنون به تنهایی عملیات انجام می‌دهند. 

در حال حاضر بین ۵ هزار تا ۶ هزار نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند.  

«دیوید کوپلی» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا نیز هفته گذشته در یک نشست خبری گفت که «آمریکا خواستار احداث پایگاه نظامی دائمی [در عراق] نیست و همچنین نمی‌خواهد که حضور نظامی دائمی در عراق داشته باشد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید