هشدار جدی رئیس جمهور به صادرکنندگانی که ارز صادراتی را بازنگرداندند

کدخبر: ۳۴۸۲۱۶
اقتصادنیوز : رئیس جمهور گفت: در همین سال با محاسبات ما میتوانیم ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم، این ۴۱ میلیارد دلار اگر تمامش وارد کشور شود، کل نیاز وارداتی ما را مرتفع می‌کند. اگر همه طبق وظیفه عمل کنیم، ‌مشکل ارز هم حل می‌شود و مواد اولیه کارخانجات هم در موعد خود به دستشان خواهد رسید.
هشدار جدی رئیس جمهور به صادرکنندگانی که ارز صادراتی را بازنگرداندند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حسن روحانی در مراسم آغاز بهره برداری از طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان با بیان آنکه ما صادرکنندگان را سربازان و سرداران خط مقدم مبارزه با تروریسم اقتصادی آمریکا می دانیم، برخی صادرکنندگان، ارز حاصل از صادرات را سر وقت بازگرداندند که از آنها تشکر می کنم. آنها میلیون‌ها دلار وارد کشور کردند اما متاسفانه صادرکنندگانی هستند که ارز را سر موقع بازنگرداندند. طبق اعلام بانک مرکزی، بیست میلیارد یورو در اواخر سال ۹۸ کالا صادر شده، اما ارز آن بازنگشته است و ما ناچاریم تصمیم‌های حادی بگیریم. ما هیچ وقت دلمان نمی خواسته است که برخورد قضایی با صادرکنندگان شود.

روحانی ادامه داد: امروز فشار آمریکا و دشمنان بر این است که در زمینه ارز دچار مشکل شویم، دو چیز می‌تواند توطئه آمریکا را از بین ببرد که یکی فعال شدن همه ما در بخش تولید و صادرات است. تمام تلاش دولت این است که موانع تولید را بردارد؛ دولت الکترونیک یکی از اهدافی است که امسال دولت به طور جدی پیش می برد و در ماه های آینده مردم شاهد آن خواهند بود که بسیاری از خدمات در ماه های آینده تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ورود ارز مورد نیاز به کشور و تعادل قیمت آن، گفت: اینکه قیمت ارز امروز متعادل نیست به دو دلیل است؛ یکی این است که در اسفند، فروردین و اردیبهشت صادرات ما دچار مشکل شد چراکه مرزهای ما بسته بود و در اردیبهشت به تدریج بازگشایی ها آغاز شد. بنابراین وقفه ای در صادرات ما ایجاد شد که آثار آن وقفه را ما امروز می‌بینیم.

رئیس جمهور افزود: در همین سال با محاسبات ما میتوانیم ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم،  این ۴۱ میلیارد دلار اگر تمامش وارد کشور شود، کل نیاز وارداتی ما را مرتفع می‌کند. اگر همه طبق وظیفه عمل کنیم، ‌مشکل ارز هم حل می‌شود و مواد اولیه کارخانجات هم در موعد خود به دستشان خواهد رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید