انعقاد تفاهم نامه نظامی بین ایران و سوریه

کدخبر: ۳۴۸۲۶۳
اقتصادنیوز: رییس جمهوری سوریه در جریان دیدار با رییس کل ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بر همکاری راهبردی میان تهران و دمشق تاکید کرد.
انعقاد تفاهم نامه نظامی بین ایران و سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

براساس گزارش المیادین، اسد در این دیدار امضای توافقنامه نظامی میان ایران و سوریه را نتیجه سال ها همکاری راهبردی میان دو کشور دانست.

وی با ابراز خرسندی از نتایج نشست های دوجانبه و امضای توافقنامه همکاری نظامی و فنی میان تهران و دمشق خاطرنشان کرد که این موضوع سطح همکاری های راهبری میان سوریه و ایران را نشان می دهد.

رییس جمهوری سوریه افزود: این توافقنامه نتیجه سال ها همکاری مشترک برای مقابله با حملات تروریستی علیه سوریه و سیاست های خصمانه ای است که دمشق و تهران را هدف قرار می دهد.

براساس گزارش یاد شده، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز با تاکید بر تقویت روابط میان ایران و سوریه در زمینه های مختلف، این موضوع را به نفع دو کشور دانست.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد علی عبدالله ایوب جانشین فرمانده نیروهای مسلح و وزیر دفاع سوریه روز چهارشنبه در دمشق پایتخت این کشور توافقنامه جامع همکاری نظامی بین دو کشور امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، توافق نظامی امضا شده میان سوریه و ایران به منظور گسترش همکاری نظامی و امنیتی در عرصه های فعالیت نیروهای مسلح دو کشور و ادامه هماهنگی های آنها است.

دو طرف پیش از امضای این توافق نامه با یکدیگر دیدار و درباره تحولات سوریه و ضرورت خروج نیروهای بیگانه که به صورت غیرقانونی در خاک این کشور حضور دارند، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

سپهبد ایوب در جریان امضای این توافق نامه همکاری تاکید کرد که اسرائیل شریک قدرت های دیگر در جنگ علیه سوریه و گروه های تروریستی جزئی از اقدامات خصمانه اسرائیل هستند.

وی افزود که اگر دولت آمریکا می توانست سوریه و ایران و محور مقاومت را به زانو درآورد، لحظه ای درنگ نمی کرد.

باقری نیز در مراسم امضای این توافق تصریح کرد که توافق امضا شده میان دو کشور اراده و تصمیم ما برای همکاری مشترک برای مواجهه با فشارهای آمریکا را تقویت کرده و ایران اقدام به تقویت سامانه های پدافندی موشکی سوریه در چارچوب تقویت روابط نظامی بین دو کشور خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید