درگذشت یک شاعر شیرازی

کدخبر: ۳۴۸۲۸۳
اقتصادنیوز: استاد یدالله طارمی شاعر و سراینده اشعار فولکلوریک شیرازی روز پنجشنبه رخ در نقاب خاک کشید.
درگذشت یک شاعر شیرازی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس روز  پنجشنبه طی پیامی در گذشت یدالله طارمی شاعر پیشکسوت شیراز را تسلیت گفت.

مرحوم طارمی سراینده اشعار فولکلور شیرازی با سه مجموعه شعر «نسیم دلگشا»، «شمیم نسترن» و «بهار نارنج» بود و از ادیبان برجسته و نام آشنای دیار فارس بشمار  می آید. 

 صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این پیام اظهار داشت: هر گاه اشعار مرحوم یدالله طارمی و مجموعه صوتی «بهار نارنج» را با صدای این شاعر به گوش جان می‌شنویم و می‌خوانیم بر این باوریم که ادبیات و اندیشه ایشان دارای تاثیرات قابل توجهی در حوزه فرهنگ شیراز و فارس داشته و شناسنامه آشکاری از شهر و دیارش را با خود همراه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ابراز اندوه از فقدان این استاد نام آشنای شعر و ادب که در خانواده‌ای اصیل و سرشناس از اهالی شیراز چشم به جهان گشوده، گفت: آثار و فعالیت‌های فرهنگی او مایه بسی مباهات و افتخار است، چرا که عمر پربار خود را در راه خدمت به فرهنگ و ادب این سرزمین صرف کرد و الگوی بسیاری از شاعران بومی سرا شده است و در راه اشاعه زبان و ادب پارسی و بویژه لهجه شیرازی گام‌های موثری برداشت.

سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: جای خالی این ادیب فرزانه برای همیشه در شیراز و فارس احساس می‌شود و این ضایعه اسفناک را به بازماندگان آن ادیب، جامعه هنرمندان، شاعران، نویسندگان تسلیت عرض می‌دارم و از خدای متعال امیدوارم روحش را قرین آمرزش و آرامش ابدی نماید و بتوانیم در تمام لحظات داشته‌هایش را در پیش چشم مرور کنیم.

یدالله طارمی شاعر پیشکسوت شیرازی در سال ۱۳۱۱ متولد شد. او تا سال ۱۳۷۳ حضور پررنگی در محافل و انجمن‌های شیراز داشت و آثارش در روزنامه‌ها ومجلات استانی و ملی منتشر می‌شد.

طارمی از سال ۱۳۷۳ تصمیم به سرودن اشعار فولکلور شیرازی در ادامه راه بیژن سمندر گرفت و تاکنون سه مجموعه شعر «نسیم دلگشا»، «شمیم نسترن» و «بهار نارنج» را با لهجه شیرازی به زیور طبع آراسته است.

انتشار مجموعه صوتی «بهار نارنج» با صدای این شاعر در فضای مجازی با استقبال مواجه شده و اشعار طارمی دهان به دهان می‌چرخد.

در این مجموعه اشعاری سنتی با موضوع عاشقانه، با لهجه شیرازی به نظم درآمده ضمن آن که پس از هر شعر واژه‌های آن شرح داده شده است.

شعرهای گویشی یداله طارمی به چاپ دوم و رسیده و الگوی بسیاری از شاعران بومی سرا شده است. یداله طارمی همچنین مجموعه غزل‌های خود را در کتابی با عنوان «بانوی عشق» راهی بازار نشر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید