سازمان بهداشت جهانی گزارش دادِ

آخرین یافته‌های علمی درباره نحوه انتقال کرونا

کدخبر: ۳۴۸۳۵۸
اقتصادنیوز: سازمان بهداشت جهانی در یک گزارشی علمی جدید منتشر شده شرح می دهد که چگونه کرونا می تواند از یک فرد به فردی دیگر منتقل شود. در این گزارش به طور خلاصه به انتقال ویروس طی مراحل درمانی خاص و از طریق هوا اشاره می شود.
آخرین یافته‌های علمی درباره نحوه انتقال کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا: این گزارش پس از این منتشر می شود که ۲۳۹ دانشمند در نامه ای به این سازمان اعلام کردند که ویروس کرونا می تواند از طریق  هوا نیز منتقل شود.
بنابراین گزارش، انتقال ویروس از طریق هوا در بخش مراقبت های بهداشتی ممکن است اتفاق بیفتدبه ویژه در شرایطی که از روشهای پزشکی خاص استفاده می شود.
در این گزارش جدید آمده است در فضاهای شلوغ و بسته و شرایطی مثل تمرین آواز کر ، در رستوران ها یا کلاس های بدنسازی نیز این مساله ممکن است پیش بیاید.
سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود بیان می کند که بر اساس شواهد فعلی انتقال کوید ۱۹  در درجه اول  از طریق ارتباط میان فردی و  تماس مستقیم و یا غیر مستقیم با افراد آلوده و از طریق ترشحات آلوده و قطرات تنفسی فرد آلوده است که در هنگام سرفه ، عطسه ، گفتگو یا آواز خواندن منتقل می شود.
در این گزارش همچنین آمده است: شیوع کوید ۱۹ در برخی از مکان های بسته مانند رستوران ها ، کلوپ های شبانه ، مکانهای عبادت یا مکانهای کاری که ممکن است افراد در آنها فریاد بزنند، صحبت کنند یا  آواز بخوانند نیز امکان پذیر است.
امکان انتقال کرونا به خصوص در مکانهای سرپوشیده شلوغ و با تهویه نا مناسب وجود دارد به ویژه وقتی افراد آلوده مدت زمان طولانی را با دیگران می گذرانند.
در پایان این گزارش آمده است، مطالعات بیشتری برای بررسی موارد انتقال بیماری و ارزیابی اهمیت آنها  لازم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید