چالش 700میلیارددلاری باید برای ترامپ

کدخبر: ۳۴۸۴۰۵
اقتصادنیوز: جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به اعلام و تشریح یک برنامه اقتصادی ۷۰۰ میلیارد دلاری خود به هدف احیاء اقتصاد آمریکا با رویکرد خرید تولیدات آمریکایی و همچنین تقویت اشتغال زایی و تولید پرداخته است؛ او با این طرح مستقیما دونالد ترامپ را در ضمن تدارک هر دو نفر برای جلب آراء طبقه کارگر به چالش کشیده است.
چالش 700میلیارددلاری باید برای ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وال استریت ژورنال، هدف از این دستور کار اقتصادی ۷۰۰ میلیارد دلاری بایدن تحت عنوان دستور کار «آمریکایی بخرید» تقابل با دستور کار به اصطلاح «اول آمریکا» ترامپ آن هم از طریق آنچه که او بزرگترین بسیج سرمایه گذاری‌های عمومی در حوزه‌های زیرساخت، تولید و تحقیقات از جنگ جهانی دوم تا کنون خوانده است.

بایدن به پیشنهاد یک طرح جامع برای استفاده از اختیارات تنظیمی و بودجه‌ای دولت فدرال برای تقویت تولید و همچنین شرکت‌های تکنولوژی آمریکا پرداخته است. بایدن در این طرح میزان ۴۰۰ میلیارد دلار را  برای افزایش چهار ساله خرید کالاها و خدمات آمریکایی از جانب دولت و همچنین یک طرح ۳۰۰ میلیارد دلاری برای پژوهش‌ها و توسعه جدید در حوزه تکنولوژی در آمریکا مطرح کرده است.

او در کنار سیاست‌های دیگرش پیشنهاد اجرای سخت گیرانه قوانین «آمریکایی بخرید» را داده با این هدف که شرکت‌های آمریکایی از آن سود ببرند؛ چرا که این قوانین به آسانی توسط سازمان‌های دولتی دور زده می‌شود. همچنین کمپین بایدن در اعلام این طرح به مانور روی وعده‌های او به هدف تقویت حقوق چانه زنی گروه‌های کارگری و فسخ تخفیف‌های مالیاتی برای شرکت‌های آمریکایی که شغل‌ها را به خارج می‌برند پرداخته است.

جیک سالیوان، مشاور ارشد بایدن به اسوشیتدپرس گفت: این بزرگترین عملیات بسیج سرمایه گذاری‌های عمومی در حوزه تولید، زیرساخت و پژوهش و توسعه از جنگ جهانی دوم تا کنون است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید