اوضاع وحشتناک کرونا در آمریکا

کدخبر: ۳۴۸۴۴۱
اقتصاد نیوز: با ادامه سیاست‌های دولت ترامپ در عدم مهار ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا ۶۳ هزار و ۲۰۰ نفر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند که این آمار بالاترین رقم و رکورد جدید ابتلا در این کشور به شمار می‌آید.
اوضاع وحشتناک کرونا در آمریکا

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد: شمار بیماران کرونایی آمریکا به بیشترین تعداد رسیده است و در ۲۴ ساعت گذشته شمار ۶۳ هزار و ۲۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

پیش از این بیشترین تعداد بیماران کرونایی روزانه آمریکا در سه شنبه گذشته ۶۰ هزار نفر بوده است. 

به گزارش شبکه سی بی‌اس؛ با ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا تعداد کل موارد گزارش شده در این کشور به بیش از سه میلیون و ۱۳۱ هزار نفر رسیده و در حال حاضر آمریکا دارای بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در جهان است. 

شمار مرگ و میر آمریکا نیز به علت ویروس کرونا به بیش از  ۱۳۳ هزار نفر افزایش یافته است. 

مقامات آمریکایی گفته‌اند که این آمار نشان دهنده افزایش تعداد آزمایشات انجام شده در ایالات متحده با آزمایش بیش از ۴۰ میلیون نفر است.

با توجه به گزارشات منتشر شده، سه ایالت کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا هنوز دارای بالاترین میزان تلفات روزانه کرونا در آمریکا هستند و شواهد نشان می‌دهد که افزایش شمار مرگ و میر و مبتلایان ارتباط مستقیمی با کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی برخی مراکز عمومی دارد. 

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در یادداشت توئیتری که از خشم وی نسبت به افزایش انتقادها از عملکرد تیم او در مبارزه با کرونا حکایت دارد، نوشت: برای صدمین بار، علت اینکه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است، که حتی نزدیک به آنچه که ما انجام داده‌ایم، نیستند؛ این است که آزمایش‌ گرفتن ما بسیار بیشتر و بهتر است.

وی افزود: ما ۴۰ میلیون نفر را تحت آزمایش قرار داده‌ایم. اگر ما به جای آن از ۲۰ میلیون نفر آزمایش می‌گرفتیم، تعداد موارد ما نصف می شد. این چیزها را گزارش نمی‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش هم مدعی شده بود، بیماری کرونا در ۹۹ درصد بی‌ضرر است. وی همچنین پیشنهادهایی برای مصرف ضدعفونی‌کننده‌ها، استفاده از نور در بدن برای از بین بردن ویروس و استفاده از هیدروکسی کلروکین هم ارائه کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک