انتشار اولین فیلم سخنرانی یک عضو سابق حجتیه

کدخبر: ۳۴۸۶۷۴
اقتصادنیوز :‌ انتشار فیلم و تصویر او برای اولین‌‌بار در رسانه‌ها به ‌مثابه بازگشت جعبه‌ سیاه «برخورد با حزب توده» و دستگیری سران این حزب است که در سال ۶۲ از سوی اطلاعات سپاه صورت گرفت.
انتشار اولین فیلم سخنرانی یک عضو سابق حجتیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه اعتماد ، «فیلمی از سخنرانی محمدجواد مادرشاهی از چهره‌های امنیتی دهه ۶۰ و ۷۰ اخیرا منتشر شده که نشان می‌دهد او در حال سخنرانی است و در خلال این سخنرانی به ماجرای سفر به پاکستان و دیدار با «کوزیچکین» مامور ک‌گ‌ب در سفارت شوروی در تهران را روایت می‌کند. محمدجواد عزت‌شاهی(مادرشاهی) با اینکه چهره امنیتی موثر و شناخته‌‌ شده‌ای است اما تاکنون با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نکرده و حتی سلسله گفت‌وگوهایش با مرکز اسناد انقلاب اسلامی را نیز نیمه‌تمام گذاشته است. 

انتشار فیلم و تصویر او برای اولین‌‌بار در رسانه‌ها به‌مثابه بازگشت جعبه‌ سیاه «برخورد با حزب توده» و دستگیری سران این حزب است که در سال ۶۲ از سوی اطلاعات سپاه صورت گرفت.  این کارگزار امنیتی سابق متولد سال ۲۹ است که دبیرستان را در مدرسه علوی گذراند و از دانشگاه امیرکبیر فارغ‌التحصیل شد.

گفته ‌شده پیش از انقلاب با برخی اعضای سازمان مجاهدین خلق همچون وحید افراخته، جواد قدیری و البته مجید شریف‌واقفی که به ‌دلیل تعلقات دینی و مذهبی‌اش ازسوی دیگر اعضای سازمان مجاهدین خلق کشته شد، ارتباط نزدیکی داشت. همچنین او را از شاگردان شیخ محمود حلبی می‌دانند که در راه مبارزه با بهاییت گام برمی‌داشت سپس به انجمن حجتیه پیوست. گفته شده که او پیش از انقلاب سفرهایی به اسراییل داشته که در راستای شناسایی بهاییان ایرانی صورت گرفته است.

مادرشاهی که یکی از اعضای بلندپایه انجمن حجتیه بود، اوایل انقلاب به ریاست مرکز بررسی اسناد ساواک منصوب شد که اعتراضاتی به همراه داشت؛ چراکه برخی معتقد بودند، انجمن حجتیه همکاری‌هایی با ساواک داشته و انتصاب مادرشاهی که نسبت به این انجمن تعلق خاطر دارد سبب می‌شود، اسناد این همکاری مفقود شود.  یکی از مهم‌ترین کارویژه‌هایی که مادرشاهی در دوران فعالیتش برعهده گرفت اما سفر به پاکستان و دیدار با کوزیچکین، مامور ک‌گ‌ب در سفارت شوروی تهران بود که به بریتانیا پناهنده شده‌ بود. 

جواد مادرشاهی

بر‌اساس تاریخ شفاهی همچنین براساس آنچه مرحوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی در کتاب خاطراتش منتشر کرده، مادرشاهی همراه با «حبیب‌الله» به پاکستان رفت و اسنادی مبنی بر ارتباط حزب توده با شوروی را تحویل گرفت. مدت‌های مدید بسیاری تصور می‌کردند که مقصود از حبیب‌الله، عسگراولادی است اما او در جریان سخنرانی که دیروز از او منتشر شد، تاکید کرد که همراه با حبیب‌الله بیطرف به پاکستان رفته‌ است و البته به سوالات دیگری که از سوی کانون زندانیان سیاسی مطرح شد، پاسخ داد. اسنادی که گفته می‌شود او درمورد حزب توده با خود به ایران آورد سبب برخورد با سران حزب توده در ایران در سال ۶۲ شد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید