افشای یک فساد دیگر ترامپ از زبان نانسی پلوسی

کدخبر: ۳۴۸۷۳۶
اقتصادنیوز: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اقدام رئیس جمهوری این کشور در تخفیف مجازات مشاور ارشد کارزار انتخاباتی خود را فسادآور دانست و گفت در انتخابات آبان ماه باید این رئیس جمهوری را تغییر داد.
افشای یک فساد دیگر ترامپ از زبان نانسی پلوسی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: نانسی پلوسی روز شنبه پس از آنکه دونالد ترامپ به تخفیف مجازات زندان مشاور انتخاباتی خود راجر استون فرمان داد، در بیانیه‌ای این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: تصمیم رئیس جمهوری ترامپ برای تخفیف مجازات مشاور ارشد انتخاباتی خود که می‌توانست به طور مستقیم او را در تخلفات جنایی دخیل کند، اقدامی به شدت فسادآور است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: کنگره اقداماتی را برای جلوگیری از این قبیل رفتارهای اشتباه گستاخانه اتخاذ خواهد کرد. قانونی لازم است تا اطمینان حاصل شود که هیچ رئیس جمهوری نتواند مجازات کسی را که سعی در مخفی‌کاری برای محافظت از او در تعقیب جنایی انجام داده است، عفو کند یا کاهش دهد.

پلوسی اضافه کرد: هفت جرم سنگین راجر استون شامل جرایمی همچون دروغ به کنگره، رشوه به شاهدان و جرایم عمیق ضد قانون اساسی است. همه کسانی که مرتکب این اقدامات غیرقانونی هستند باید به طور کامل در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم و بسیاری از اقدامات مفسده‌آور دیگر ترامپ، انتخاب اضطراری یک رئیس جمهوری در نوامبر را نشان می‌دهد که به قانون اساسی، حاکمیت قانون و خواسته مردم آمریکا احترام بگذارد.

رئیس جمهوری آمریکا این اختیار را دارد که به کاهش مجازات یا عفو یک مجرم فرمان دهد اما ترامپ به تخفیف مجازات راجر استون فرمان داد در حالیکه هنوز مدتی از این مجازات نگذشته است.

تعداد زیادی از اعضای کنگره و بسیاری از فعالان سیاسی در فضای مجازی توئیتر نسبت به این تصمیم ترامپ انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند در حالیکه تعداد زیادی از مجرمان با جرایم سبک‌تر آن هم در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا در زندان به سر می‌برند، این اقدام ترامپ یک تبعیض دیگر و برای منافع شخصی قلمداد می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید