طغیان «یانگ‌تسه»؛ زندگی ۳۸میلیون چینی زیر آب رفت+تصاویر

کدخبر: ۳۴۹۰۹۶
اقتصادنیوز؛ به دنبال بالا آمدن آب رودخانه «یانگ تسه» در چین (طولانی ترین رودخانه آسیا و سومین رودخانه طولانی جهان)، سیل بخش اعظم این کشور را درگیر و زندگی ۳۸ میلیون نفر را مختل کرده است.
طغیان «یانگ‌تسه»؛ زندگی ۳۸میلیون چینی زیر آب رفت+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ مقام‌های چین اعلام کردند، وقوع سیل شدید ضمن مختل کردن زندگی ۳۸ میلون نفر، تاکنون ۱۴۱ نفر کشته یا مفقود برجا گذاشته و بیش از ۲۸۰۰۰ سازه را تخریب کرده است.

به گزارش شبکه «ان‌دی‌تی‌وی»، بارش شدید باران در منطقه رودخانه یانگ تسه در چین سبب سیل در مناطق وسیعی از این کشور شده است.

طبق گفته مقام‌های چینی، بالا آمدن آب این رودخانه که طولانی ترین رودخانه آسیا است، باعث شده که زندگی بخش‌های عظیمی از این کشور به غیر از مناطق غربی «تبت» و «سین کیانگ» دچار اختلال شود.

گفته می‌شود که زندگی حدود ۳۸ میلیون نفر از مردم چین از این سیل شدید تاثیر پذیرفته است و ۱۴۱ نفر یا کشته شده‌اند و یا جزو مفقودین هستند.

سیل در ۲۷ منطقه شامل استان‌های «جیانگشی، آنهوی، هوبی و هون‌نان» چین زندگی را برای ساکنان مختل کرده و تاکنون بیش از ۲۸۰۰۰ سازه را از بین برده است.

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین ضمن هشدار درباره وضعیت ناشی از سیل در این کشور، از مردم خواسته برای حفاظت از جانشان تدابیر احتیاطی را مراعات کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید